شکلات تلخ معجزه‌ای برای سلامت بدن

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از خواص شکلات تلخ می‌توان به بهبود سلامت قلب، کاهش فشارخون، درمان کم خونی و افسردگی و مراقبت از پوست اشاره کرد.
شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از مواد مغذی است که تاثیر زیادی بر سلامت انسان می‌گذارد. تحقیقات نشان داده‌اند که این خوراکی خوشمزه می‌تواند علاوه بر ارتقا سلامت، خطر بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد. همراه مجله دلتا باشید تا با خواص شگفت انگیز شکلات تلخ بیشتر آشنا شوید.

۷ خاصیت شکلات تلخ

بسیار مغذی است

اگر نوع مرغوب شکلات تلخ را خریداری کنید، مطمئن باشید که بسیار مغذی است. این تنقلات سالم سرشار از فیبر قابل حل و مواد معدنی است. شکلات دارای فیبر، آهن، منیزیم، مس، منگنز، پتاسیم، فسفر، روی و سلنیوم است.

منبع قدرتمند آنتی اکسیدان است

کاکائوی خام و فرآوری نشده از بهترین مواد خوراکی حاوی آنتی اکسیدان بالا است. شکلات تلخ دارای ترکیبات اورگانیک است که از لحاظ بیولوژیکی فعال بوده و مانند آنتی اکسیدان عمل می‌نمایند. از جمله این آنتی اکسیدان‌ها می‌توان از پلی فنول‌ها، فلاون‌ها و کتچین نام برد.

جریان خون را بهتر کرده و فشار خون را کاهش می‌دهد

فلاونول‌های این شکلات با تحریک لایه‌های درون رگی، اکسید نیتریک تولید می‌کند. یکی از وظایف اکسید نیتریک، فرستادن سیگنال به رگ‌ها است. به این ترتیب رگ‌ها آرام شده و در نتیجه از مقاومت آن‌ها کاسته شده و فشار خون کاهش می‌یابد.

HDL را افزایش داده و از LDL در مقابل اکسیده شدن محافظت می‌کند

مصرف شکلات تلخ می‌تواند شرایط خطرناک در بیماری‌های قلبی را بهتر کند. در تحقیقی مشخص شد که پودر کاکائو موجب کاهش LDL در مردان می‌شود. همچنین HDL را افزایش داده و مجموع LDL را در افراد مبتلا به کلسترول بالا کاهش می‌دهد.

خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

ترکیبات شکلات تلخ با قدرت زیاد با LDL اکسید شده مقابله می‌کنند. در طولانی مدت، این امر موجب می‌شود که کلسترول کمتر وارد رگ‌ها شده و در نتیجه خطر بیماری‌های قلبی کاهش یابد.

مصرف شکلات هفته‌ای ۲ تا ۳ مرتبه، خطر تشکیل پلاک و رسوب در رگ‌ها را تا ۳۲ درصد کاهش می‌دهد. تحقیق دیگری ثابت کرد که مصرف این خوراکی بیش از ۵ مرتبه در هفته، ۵۷ درصد خطر بیماری‌های قلبی را کم می‌کند. دقت کنید که مقدار مصرف بیش از حد نباشد، چون امکان چاقی زیاد می‌شود.

خواص شکلات تلخ

از پوست در مقابل نور خورشید محافظت می‌کند

ترکیبات بایو اکتیو شکلات برای پوست بسیار مفید هستند. فلاونول‌ها می‌توانند با ارتقا جریان خون به پوست، آن را مرطوب نگه داشته و تراکم آن را زیاد کنند. به همین دلیل از پوست در مقابل صدمات ناشی از نور خورشید محافظت می‌شود.

عملکرد مغز را بهتر می‌کند

خوشبختانه شکلات تلخ بر عملکرد مغز نیز تاثیر مثبت می‌گذارد. در تحقیقی داوطلبین سالم برای ۵ روز از شکلات استفاده کردند. این خوراکی توانست جریان خون به مغز را در آن‌ها بهتر نماید. کاکائو حاوی مواد محرک مانند کافئین و تئوبرومین است که دلیل اصلی در ارتقا عملکرد مغز هستند.

شکلات

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب بهترین زمان مصرف کافئین را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…