با جشنواره‌های عجیب و کمتر شناخته‌شده در بارسلونا آشنا شوید!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بارسلونا به خاطر میزبانی از برخی از بهترین فستیوال‌های سالانه نظیر فستیوال موسیقی سونار، شهرت جهانی دارد.
فستیوال های بارسلونا

مرکز ایالت کاتالان چیزی فراتر از فستیوال‌های جهانی مشهور بوده و هرساله فستیوال‌های کمتر شناخته‌شده دیگری را نیز برگزار می‌کند. مجله دلتا نگاهی به برخی از فستیوال های بارسلونا انداخته است.

فستیوال های بارسلونا

فستیوال گراسیا (Gràcia)

این فستیوال یکی از بزرگ‌ترین مراسم فرهنگی سال است که در ماه اوت هرسال در محله گراسیا برگزار می‌شود. این منطقه که روزی یک روستای مستقل از شهر بارسلونا بود، موفق به باز پس‌گیری هویت خود شد. شهروندان آن برای گرامیداشت این اتفاق هرساله اقدام به برگزاری فستیوال گراسیا می‌کنند. در طول این فستیوال جشن‌های خیابانی همراه با گروه‌های موسیقی زنده و رقص برگزار شده و بهترین فرد در تزئین خیابان‌های محله نیز انتخاب می‌شود.

فستیوال موسیقی کرویا (Cruilla)

فستیوال موسیقی کرویا فستیوالی کاملا متفاوت، در نوع خود، است. در دوره‌های قبلی این فستیوال افرادی چون لورن هیل، گروه جمیروکوای، پرودیگی، پت شاپ بویز و رایان آدامز حضور داشته‌اند. فستیوال در منطقه پارک فروم و در کنار آب برگزار شده و دسترسی به آن از مرکز شهر با پای پیاده و وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار آسان است.

فستیوال روز پادشاهان

کریسمس در بارسلونا یک رویداد بسیار مهم بوده و برخلاف سایر کشورهای دنیا، مراسم آن تا ششم ژانویه ادامه دارد. این رسم روز پادشاهان نامیده می‌شود. این فستیوال برای تجلیل از سه پادشاهی برگزار می‌شود. به همین خاطر فستیوال روز پادشاهان برای کودکان و همچنین بزرگ‌سالان اهمیت زیادی دارد زیرا در عصر روز پنجم ژانویه پادشاهان از آسمان به زمین آمده و به دیدار افرادی می‌روند که یاد آن‌ها را گرامی داشته‌اند. این مراسم از بندر شهر آغاز شده و در تمامی میدان‌های اصلی بارسلونا جریان دارد.

فستیوال های بارسلونا

فستیوال لا مرخه (La Mercè)

منحصربه‌فردترین فستیوال بارسلونا به مدت یک هفته در خانه نگهبان مقدس شهر، گرِیس، برگزار می‌شود. مراسم سنتی نظیر رقص، نمایش هرم‌های انسانی و آتش‌بازی در سراسر این هفته برگزار شده و در روز ۲۴ سپتامبر نیز آتش‌بازی اصلی بر فراز کاخ ملی اسپانیا برگزار می‌شود.

فستیوال گرک (Grec)

هرساله و در ماه جولای، باغ‌های گرک (این نام از آمفی‌تئاتر یونانی موجود در قلب باغ‌ها الهام گرفته شده) تبدیل به یک فضای باز برای آمدن فستیوال گرک می‌شوند. رقص، نمایش، اجراهای آکروباتیک، شعر و موسیقی بخشی از برنامه این فستیوال فرهنگی هستند. سالن تئاتر آپولو نیز در این فستیوال همکاری کرده و در کنار برخی از اجراهای رایگان، شماری از نمایش‌ها نیز به‌صورت پولی برگزار می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب ۹ عضو بدن که دیگر نیازی به آن‌ها نداریم را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۳۸ ب٫ظ

    عاالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ق٫ظ

      ممنونم از شما کاربر گرامی

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…