جلوگیری از جوش صورت هنگام استفاده از ماسک تنفسی

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده مداوم از ماسک و شیلد ممکن است جوش و آکنه‌هایی بر روی صورت ایجاد کند. برای جلوگیری از جوش صورت هنگام استفاده از ماسک بهتر است برخی نکات را رعایت کنید تا پوست صورت شما آسیب نبیند.
Untitled 1 373 جلوگیری از جوش صورت هنگام استفاده از ماسک تنفسی

ممکن است به دلیل استفاده مداوم از ماسک‌ها، در صورت شما جوش و آکنه‌هایی ظاهر شود و سلامت پوست شما را به خطر اندازد. برای جلوگیری از زدن جوش در اثر ماسک بهتر است نکاتی را که در این مطلب از مجله دلتا خواهیم گفت را رعایت کنید.

علت به وجود آمدن جوش در اثر ماسک چیست؟

زمانی که شما از ماسک استفاده می‌کنید، قسمتی از پوست صورت که با ماسک در ارتباط است تبدیل به محیطی گرم و مرطوب می‌شود. محیطی مناسب برای رشد باکتری‌ها و چربی‌های اضافی است. همین امر سبب می‌شود که منافذ پوست بسته و جوش‌هایی بر روی صورت نمایان شوند. اما نگران نباشید برای جلوگیری از جوش در اثر ماسک راه‌حل‌هایی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

جوش در اثر ماسک

راه‌های جلوگیری از جوش صورت هنگام استفاده از ماسک چه هستند؟

برای جلوگیری از جوش در اثر ماسک بهتر است مواردی مانند شستشوی صورت، لایه‌برداری پوست، استفاده از مرطوب کننده‌های طبیعی، آرایش‌های سبک، خودداری از مصرف غذاهای چرب، استفاده از ماسک‌های تمیز و مصرف پروبیوتیک را رعایت کنید.

شست‌وشو و لایه‌برداری پوست صورت

بهتر است برای جلوگیری از جوش در اثر ماسک پوست صورت خود را به‌صورت مرتب بشویید و یا از پاک‌کننده‌هایی که برای صورت حساسیت به‌وجود نمی‌آورند استفاده کنید. برای تمیز کردن پوست صورت می‌توانید از ماسک‌های خانگی هم استفاده کنید.

بهترین راه برای از بین بردن سلول‌های مرده و باکتری‌های موجود بر سطح پوست، لایه‌برداری پوست صورت است. بهتر است این کار را هفته‌ای یک بار انجام دهید.

استفاده از آرایش‌های سبک و مرطوب‌کننده‌های طبیعی

زمانی که شما آرایش می‌کنید منافذ پوست شما بسته می‌شود و محیطی مناسب برای به وجود آمدن جوش بر روی صورت شما ایجاد می‌شود. اگر نیاز است که به مدت طولانی از ماسک استفاده کنید بهتر است برای جلوگیری از زدن جوش در اثر ماسک از آرایش کردن خودداری کنید ولی اگر مایل هستید که آرایش کنید بهتر است یک آرایش سبک بر روی صورت خود انجام دهید.

جوش در اثر ماسک

خودداری از مصرف غذاهای چرب و استفاده از ماسک‌های کثیف

مصرف غذاهای چرب شادابی و طراوت پوست را از بین می‌برند. شما با استفاده از این نوع غذاها، به وجود آمدن جوش بر اثر استفاده از ماسک را تشدید می‌کنید. بهتر است برای جلوگیری از جوش صورت هنگام استفاده از ماسک، از مصرف غذاهای چرب خودداری کنید و بیشتر به مصرف غذاهای پروتئینی و فیبردار بپردازید. اگر به فکر سلامت پوست صورت خود هستید بهتر است رژیم غذایی  که غذاهایی با چربی کم و پروتئین زیاد در آن وجود دارد ،انتخاب کنید.

سایر روش‌ها برای جلوگیری از جوش در اثر ماسک

برخی دیگر از روش‌ها برای جلوگیری از جوش صورت هنگام استفاده از ماسک استفاده از ماسک مناسب، رعایت کردن بهداشت پوست صورت و تنظیم سفتی بندهای ماسک است.

جوش در اثر ماسک

پیشنهاد مطالعه: می‌توانید مطلب مشابه ۴ راه درمان خانگی جوش‌های بینی را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

      ممنون از شما دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…