لذت تعطیلاتی ایده‌آل در دریاچه‌های اطراف تهران

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از بهترین مناطقی که می‌توان برای گردش یک روزه انتخاب کرد، دریاچه‌های اطراف تهران است. طبیعتی زیبا و چشم‌نواز که با طی مسافت‌های نسبتا کوتاهی به آن‌ها می‌رسید.
دریاچه های زیبا در اطراف تهران‌

زندگی دائمی در هیاهو، شلوغی و آلودگی هوای شهر تهران خیلی از ما را خسته کرده و به دنبال فرصتی برای استراحت و رفتن به تعطیلات هستیم. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دریاچه های زیبا در اطراف تهران‌ آشنا شوید.

دریاچه های زیبا در اطراف تهران‌

دریاچه لتیان

سد لتیان یک گزینه ایده‌آل برای تعطیلات است. دریاچه لتیان در نزدیکی منطقه پرطرفدار لواسان تهران واقع شده است. این دریاچه از تفریحگاه‌های سرسبز و با صفای نزدیک شهر تهران است. این منطقه به‌ دلیل داشتن آب‌ و هوای مطبوع به یکی از پرطرفدارترین دریاچه‌های اطراف تهران تبدیل شده است. وجود دریاچه و سد لتیان در لواسان سبب شده که چشم‌انداز این منطقه فوق‌العاده شود. این مناظر را می‌‌توانید از فراز گردنه‌ مارپیچ قوچک نیز تماشا کنید.

سد لتیان

سد امیرکبیر

دریاچه سد امیرکبیر یکی دیگر از دریاچه‌های اطراف تهران است. دریاچه امیرکبیر که سد کرج هم نامیده می‌شود، در شمال شهر کرج و در ۲۵ کیلومتری جاده کرج به چالوس قرار دارد. این دریاچه در مسیر رودخانه کرج تشکیل شده است.

جاذبه های تهران

دریاچه چیتگر

نام دریاچه‌های تهران که می‌آید، دریاچه چیتگر اولین نامی است که به ذهنمان می‌رسد. دریاچه چیتگر یا همان شهدای خلیج فارس بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران است که در منطقه ۲۲ پایتخت واقع شده است. این دریاچه به یکی از بزرگ‌ترین تفرجگاه‌ها برای تهرانیان بدل شده و کلیه امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی نیز در آن فراهم است.

گردشگری در تهران

دریاچه شورمست

دریاچه طبیعی شورمست، در ۶ کیلومتری شهر پل سفید قرار دارد. این دریاچه کوچک و زیبا مکانی مناسب برای داشتن گشت‌وگذاری چند ساعته در دل طبیعت است.سد لتیان

دریاچه اوان

اگر قصد دیدن یکی از شگفت‌انگیزترین و زیباترین دریاچه‌های اطراف تهران را دارید، باید به سمت قزوین حرکت کنید‌. در مسیر زیبا و سرسبز قلعه الموت به گردنه‌ای پر پیچ و خم می‌رسید که منتهی به یک دو راهی است. با انتخاب یکی از از این راه‌ها به دریاچه فوق‌العاده زیبای اوان می‌رسید. دریاچه‌ای که به مانند یک بوم بزرگ نقاشی می‌ماند که آسمان، کوه و درختان اطرافش را در خود ثبت کرده و زیبایی آن‌ها را به شکل مسحورکننده‌‌ای بازتاب می‌کند. اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید منظره‌های اطراف دریاچه سوژه‌های فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود.

دریاچه های زیبا در اطراف تهران‌

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ۴ نقطه متفاوت و شگفت‌انگیز در اطراف تهران.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۴۲ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…