۸ ترفند در چیدمان فرش منزل که باید بدانید

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر ایرانی ذاتا عاشق فرش است و همیشه دوست دارد که بهترین و زیباترین فرش‌ها را در منزل خود داشته باشد. یکی از عادت‌های بد ایرانی‌ها، خرید فرش بدون توجه به فضای خانه است.
قوانین چیدمان فرش در منزل

فرش و قالی، در دکوراسیون خانه به‌خصوص در خانه ما ایرانی‌ها حرف اول را می‌زند. اما انتخاب فرش مناسب فقط منحصر به رنگ و طرح آن نیست. باید بدانید فرشی که می‌خرید را کجا و چگونه پهن کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان قوانین چیدمان فرش در منزل می‌پردازیم.

پایه‌های جلویی مبلمان روی فرش باشد

این مورد برای اکثر دکوراسیون خانه‌ها قابل استفاده است. فرش باعث اتصال وسایل و مبلمان به هم می‌شود و در عین حال آن‌ها را به اندازه کافی از هم فاصله می‌دهد تا تقسیم فضایی درست شکل گیرد.

پایه جلویی چند مبل روی فرش قرارگیرد

این تصویر تنها پایه‌های جلویی کاناپه روی فرش قرار دارد در حالی که در مبل تک نفره روبه‌روی کاناپه هر چهار پایه روی فرش قرار می‌گیرد. در دکوراسیون خانه تصویری که می‌بینید به دلیل ابعاد فضا و رنگ‌های متضاد فرش و کفپوش، این قانون تاثیر بهتری دارد.

قوانین چیدمان فرش در منزل

تمام پایه مبل‌ها روی فرش قرار بگیرد

نکته‌ای که در مورد این قانون وجود دارد این است که محل قرارگیری مبلمان و صندلی‌ها را نسبت به اندازه فرش در طراحی داخلی در اولویت قرار دهید. زمانی که انتخاب نامناسبی نسبت به فضا داشته باشید و از این قانون استفاده کنید، قرار دادن همه پایه‌های صندلی و مبلمان روی فرش باعث می‌شود فضای گرفته و شلوغ ایجاد کند.

هیچ پایه مبلی روی فرش نباشد

از قوانین چیدمان فرش در منزل اینکه اگر می‌خواهید فرشی کوچک در فضا داشته باشید، می‌توانید کاملا طرح فرش را در دکوراسیون خانه خود برجسته کنید. در این قانون هیچکدام از پایه‌های مبلمان و صندلی و یا میز نباید با فرش تماسی داشته باشد.

قوانین چیدمان فرش در منزل

۴۵ سانتی‌متر از فضای خالی در اطراف فرش

این قانون برای سالیان زیادی است که به عنوان استاندارد شناخته می‌شود. با توجه به این مورد باید حدود ۴۵ سانتی متر فضای خالی کف مابین فرش و دیوار وجود داشته باشد تا تقسیم بندی فضایی به خوبی صورت گیرد. قانون پنجم در فضا داخلی خانه باعث تفکیک فضاهای مختلف می‌شود.

استفاده از این قانون در فضای کوچک راحت‌تر است چون در این فضا ۴۵ سانتی متر از کفپوش در اطراف فرش به ۲۰ سانتی‌متر کاهش پیدا می‌کند.

فرش ۳۰-۴۵ سانتی متر اطراف تخت خواب را پوشش دهد

برای اینکه فرش در زیر تخت خواب دارای تعادل خوبی باشد، باید ابعاد فرش به ‌اندازه‌ای باشد که از اطراف تخت خواب بین ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر بر اساس اندازه سرویس خواب کف اتاق را پوشش دهد. بر اساس فضای اتاق خواب می‌توان از فرش‌های جداگانه در اطراف تخت خواب استفاده کرد.

استفاده از فرش کوچک در قسمت پایینی تخت خواب هم می‌تواند اثر خوبی داشته باشد و طرح و نقش خوب آن فضا را تلطیف کند.در این صورت ابعاد فرش باید از عرض تخت خواب بیشتر باشد تا متعادل شود.

فرش اطراف تخت خواب

فرش اطراف میز غذاخوری

یکی از قوانین چیدمان فرش در منزل این است که زمانی که میز ناهارخوری را روی فرش قرار می‌دهید، امکان تنظیم ابعاد مورد نظر از فرش در اطراف میز وجود دارد. در این صورت می‌توانید از هر طرف میز غذاخوری ۶۰ ‌سانتی‌متر از فرش را ببینید. با پیروی از این قانون می‌توانید پایه‌های پشتی صندلی را حتی در زمان استفاده هم روی فرش قرار دهید. قانون هشتم نیازمند فضای بزرگ و مناسب برای فضای غذاخوری است.

فرش اطراف میز غذاخوری

فرش‌ها را با هم ترکیب کنید

زمانی که می‌خواهید برای دکوراسیون خانه خود فرش انتخاب کنید، گزینه‌ای که در اختیار شما قرار می‌گیرد این است که از چند فرش در فضای داخلی خانه استفاده کنید. این قانون زمانی که فضای بزرگی در خانه با چند ست نشیمن و مبلمان دارید، بسیار موثر است.

ترکیب فرش ها در چیدمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب محبوب‌ترین ایده‌های چیدمان آشپزخانه را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…