از کهنه شدن لباس خود جلوگیری کنید

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از لباس‌های خود درست نگهداری کنید عمر لباس‌ها نیز بیشتر می‌شود. اما چطور می‌توان این کار را انجام داد؟
Untitled 1 365 از کهنه شدن لباس خود جلوگیری کنید

مراقبت از لباس، ترفندهای خاصی دارد و اگر این ترفندها را رعایت کنید به افزایش دوام لباس‌های خود کمک خواهید کرد. در این مطلب از مجله دلتا چند نکته کلیدی و مهم برای افزایش ماندگاری لباس را به شما آموزش خواهیم داد.

راه‌های افزایش ماندگاری لباس

برچسب مراقبتی لباس را مطالعه کنید

اولین قدم برای افزایش ماندگاری لباس شناختن خود لباس است. شما باید بدانید که لباس‌های شما چه جنس و الیافی دارد و از این نوع از جنس و الیاف چطور باید مراقبت کرد. خوشبختانه برای این کار نیاز به تحقیق و مطالعه نیست. تولیدکنندگان پوشاک با قرار دادن یک برچسب مراقبتی در دوخت داخلی لباس‌ها این کار را برای شما ساده‌تر کرده‌اند. فقط کافی است این برچسب را بخوانید و اطلاعاتی را که در آن درج شده است به خاطر بسپارید.

افزایش ماندگاری لباس

لباس‌ها را قبل از شستن پشت و رو کنید

این نکته در شستن لباس‌ها و افزایش ماندگاری لباس اهمیت زیادی دارد. وقتی لباسی را پشت و رو می‌کنید رویه بیرونی آن کمتر در معرض برخورد و ساییدگی قرار می‌گیرد و رنگ لباس کمتر آسیب می‌بیند در نتیجه لباس‌های شما دیرتر رنگ‌ورو رفته خواهند شد. فرآیند شستشوی لباس چه ماشینی باشد و چه دستی، فرآیندی فرسایشی است. وقتی لباس با مواد شوینده، آب، چنگ زدن و غیره برخورد پیدا می‌کند الیاف آن صدمه می‌بیند.

دکمه‌ها و زیپ‌های لباس را ببندید

این نکته هنگام شستن لباس کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. بیشتر افراد لباس‌های خود را همانطور که از تن درآورده‌اند داخل ماشین لباسشویی می‌اندازند. برای افزایش ماندگاری لباس قبل از آن‌که لباس‌ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و یا با دست آن‌ها را بشویید حتما همه زیپ‌ها و دکمه‌های لباس را ببندید. زیپ لباس‌ها به خصوص زیپ شلوار که معمولا فلزی است هنگام شستشو با بافت لباس و دیگر لباس‌ها برخورد می‌کند و باعث نخ کش شدن و آسیب دیدن بافت لباس‌ها می‌شود که در نهایت ممکن است به پارگی و خراب شدن دائمی لباس منجر شود.

افزایش ماندگاری لباس

لکه‌ها را برای افزایش ماندگاری لباس از بین ببرید

لکه‌های مختلفی ممکن است روی لباس‌های شما وجود داشته باشد که از آن‌ها بی‌خبر باشید مثل لکه غذا، عرق، خون و غیره. قبل از این که فرآیند شستشو را آغاز کنید سعی کنید این لکه‌ها را با استفاده از مواد مناسب مثل پودر لکه بر، سرکه، مایع ظرفشویی و غیره تا حدی از بین ببرید. چون اگر لباسی را بدون لکه‌زدایی بشویید و خشک کنید این لکه‌ها برای همیشه روی لباس تثبیت خواهند شد. پس اگر دوام لباس برای شما اهمیت دارد این نکته را فراموش نکنید.

لباس‌ها را در جریان هوا خشک کنید

سعی کنید برای افزایش ماندگاری لباس و عمر بیشتر آن تا حد ممکن از خشک‌کن استفاده نکنید. اگر به محیط باز دسترسی دارید لباس‌ها را در آن خشک کنید تا در مقابل جریان هوا و تابش نور خورشید قرار بگیرند و ضدعفونی شوند. به خصوص اگر لباسی را لکه بری کرده‌اید، اهمیت خشک کردن آن در مقابل جریان هوا بسیار بیشتر خواهد شد؛ چون اگر لکه‌ها به طور کامل پاک نشده باشند استفاده از خشک‌کن باقیمانده آن‌ها را تثبیت خواهد کرد.

افزایش ماندگاری لباس

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه رازهای شیک پوشی خانم‌ها را بدانید را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ق٫ظ

  2. Groonfiff

    ۳۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

    خیلی خوب بود مرسی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ق٫ظ

      ممنون از حضور شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…