بهترین دمنوش‌های گوارشی

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این مقاله برای کسانی که مشکل گوارشی دارند و درد معده را تجربه می‌کنند، مناسب است.
بهترین دمنوش برای گوارش

سیستم گوارشی اگر سالم باشد و خوب کار کند، بر روی سیستم تنفسی، قلب، کلیه‌ها، خلق‌وخوی و ظاهر شما هم تاثیر می‌گذارد. در همین راستا مجله دلتا در این مطلب به معرفی بهترین دمنوش برای گوارش می‌پردازد.

سیستم گوارش

بهترین دمنوش برای دستگاه گوارش

دمنوش زنجبیل

زنجبیل باعث افزایش حرکت معده و افزایش سرعت تخلیه غذا می‌شود. در نتیجه زنجبیل می‌تواند به راحتی حالت تهوع، دل درد، نفخ و دل پیچه را به طور معجزه آسایی کاهش دهد.

 گوارش

دمنوش رازیانه

برای پیشگیری از زخم معده، می‌توانید از دمنوش رازیانه استفاده کنید زیرا این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدان است. با توجه به مطالعات علمی در رابطه با این گیاه، دمنوش رازیانه به طور خارق العاده‌ای برای یبوست و علائم آن موثر است چون حرکات دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد.

دمنوش نعنا

اکثر ما عطر دل انگیز برگ نعنا را دوست داریم. این گیاه با خواصی آرام بخش برای معده بسیار مناسب است. وجود ماده منتول در این گیاه برای بهبود مشکلات گوارشی طی تحقیقات مختلف علمی به اثبات رسیده است. فرآورده‌های این گیاه مانند روغن نعنا یا عرق نعنا هم دارای خواص مشابه هستند. دمنوش نعنا التهاب روده، دل پیچه، نفخ و درد معده را بهبود می‌بخشد.

دمنوش هل

دانه هل تقویت کننده معده و همچنین ضد نفخ است. برای رفع بوی نامطبوع سیر و پیاز در دهان می‌توان از دمنوش هل استفاده کرد، البته از این‌که این دمنوش به هضم و گوارش هر چه بهتر غذا هم کمک می‌کند نباید غافل شد. ماده متانول در هل اسید معده را کاهش می‌دهد و معده درد، یبوست، حالت تهوع و سوزش سر دل را بهبود می‌بخشد.

دمنوش پوست پرتغال

این دمنوش برای هضم بهتر و سریع‌تر غذا، همچنین درمان نفخ، حالت تهوع، استفراغ و سوزش سر دل موثر است.

پوست پرتغال را بگیرید و قسمت سفید پوست را از قسمت نارنجی جدا کنید زیرا طعم دمنوش را تلخ میکند. پوست‌ها را شسته و در آب خنک بگذارید تا تلخی آن گرفته شود. حال پوست پرتغال را بر روی پارچه‌ای تمیز گذاشته تا آب آن گرفته شود. می‌توانید پوست‌ها را خشک کنید و سپس دمنوش را تهیه کنید.

دمنوش چای سبز

دمنوش چای سبز برای درمان رفلکس معده بسیار مناسب است. برای اثربخشی بهتر می‌توانید این دمنوش را با لیمو، عسل، شیربادام و یا عصاره آلوئه‌ورا سرو کنید.

معده درد

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌شود مطلب مواد غذایی سرشار از ویتامین C را بشناسید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۲۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۳۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…