هشدار، هرگز این غذاها را باهم نخورید!

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایرانی‌ها از ابتدا به انداختن سفره‌های رنگارنگ میل و رغبت زیادی داشته‌اند. این تنوع در خوراکی‌ها و خوردن غذا‌های مختلف گاهی اوقات سبب بروز آسیب‌ به برخی اعضای بدن از جمله معده می‌شود.
در هم خوری

در هم خوری و عدم رعایت تناسب در خوراکی‌های مختلف باعث سوءهاضمه و مشکلات گوارشی می‌شود و دانستن دانش چگونه خوردن، موضوع بسیار مهمی در تغذیه است. مجله دلتا در این مطلب به بررسی غذاهایی که باهم نباید خورد و پرهیز از در هم خوری برخی مواد غذایی می‌پردازد.

مصلح غذا

غذاهایی که باهم نباید خورد

ماست و سالاد را با هم نخورید

بهتر است سالاد و ماست را به صورت جداگانه یا با حداقل دو ساعت فاصله میل کنید. برای همراهی غذا، سبزی‌ها به‌ویژه ریحان، ترخون و تره که طبع گرمی دارند، بهترین گزینه‌اند.

ماست را با ترشی نخورید

اگر می‌خواهید برای همراهی غذا از ترشی استفاده کنید یا غذای شما حاوی آبلیمو است، بهتر است خوردن ماست و لبنیات را فراموش کنید، چراکه هر دو دارای طبع سردی هستند. اگر هم‌زمان خورده شوند، فرد دچار سردی می‌شود.

ماست را با ماهی نخورید

هر چقدر غذا طبع سردی داشته باشد، خوردنش مشکل‌سازتر می‌شود. ماست طبع سردی دارد و نباید همراه با ماهی که سردترین طبع را در میان گوشت‌ها دارد، میل شود، چراکه باعث تولید خلط خام زیادی در بدن می‌شود.

ترکیبات خطرناک غذا

چند نوع میوه را با هم نخورید

در هم خوری چندین نوع مختلف میوه اصلا توصیه نمی‌شود. بهتر است یک نوع میوه یا میوه‌هایی که هم‌خانواده هستند، میل شود، مثل پرتقال و نارنگی. اما مثلا خیار را نباید با سایر میوه‌ها خورد، چون طبع سردی دارد و منجر به سوءهاضمه و نفخ می‌شود و در معده‌های مرطوب باعث ترش‌کردن، رخوت و سستی، خواب‌آلودگی و اختلال حافظه می‌شود.

کباب را با چه چیز‌هایی بخوریم؟

از قدیم مرسوم بود برای خوردن کباب از سماق، گوجه و سبزی خوردن استفاده می‌کردند. این کار بی‌حکمت نبوده و نیست.

اگر انواع کباب را با آب نارنج، سالاد، سبزیجات تازه، گوجه فرنگی کبابی، پیاز، فلفل سیاه یا سماق میل کنید، به خاطر ویتامین C این مواد، جذب آهن گوشت بیشتر می‌شود.

کباب

کباب را با چه چیز‌هایی نخوریم؟

مصرف ماست، دوغ و کفیر همراه غذا‌های گوشتی توصیه نمی‌شود، چون کلسیم این فرآورده‌ها می‌تواند از جذب آهن گوشت بکاهد.

اما اگر مجبور به استفاده از کباب همراه با لبنیات شدید، حتما دوغ و ماست‌ دارای سبزی‌های گرم مثل کاکوتی، نعناع یا موسیر بخورید.

شیر را با چه مواد غذایی نخوریم؟

شیر غذای لطیفی است و مصرف آن با ترشی باعث بریدن شیر می‌شود.

همچنین شیر را با مواد زیر نباید با هم استفاده کرد:

  • مواد غذایی ترش و شور
  • میوه‌های تازه
  • تخم مرغ
  • حبوبات
  • ترب
  • سبزیجات خام
  • شربت خرما

این ماده غذایی را باید تنها میل کنیم، شیر بهتر است به عنوان میان وعده و به تنهایی مصرف شود یا به عنوان یک وعده غذایی کامل به همراه کمی نان توصیه می‌شود و غذای کاملی را تشکیل می‌دهد.

پنیر را با مواد غذایی سرد نباید مصرف کرد

مصرف پنیر با مواد غذایی داراری طبع سرد باعث بروز بسیاری از عارضه‌ها و برخی بیماری‌ها شامل دیابت، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و غیره می‌شود. بهترین مصلح پنیر، گردو است، اما می‌توان از سبزی‌های معطر، آویشن، نعناع خشک و حتی عسل هم به عنوان تعدیل‌کننده طبع انواع پنیر، استفاده کرد.

در هم خوری

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب دانه چیا، معجزه‌ای در لاغری و کاهش وزن را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…