آشنایی با خطرناک‌ترین هکرهای دنیا

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هکر‌ها، متخصصین فنی با مهارت بالا، به طور معمول جوان و آشنا با برنامه‌نویسی کامپیوتری هستند که سعی دارند به طرز عجیبی لایه‌های امنیتی سیستم‌های رایانه‌ای را دور بزنند.
هکرهای مشهور

برای یافتن ریشه‌های فرایند هک باید به موسسه فناوری ماساچوست (MIT) سفر کنیم؛ جایی که برای اولین‌بار در دهه ۱۹۵۰ و ۶۰ میلادی از عبارت «هک» برای توصیف راه‌حل‌های ظریف و زیبا جهت حل مسائل، استفاده شد. در واقع بیشتر این هک‌ها، شوخی‌های سیاسی بودند، اما به مرور زمان شاهد تلفیق این عبارت با پایه‌های برنامه نویسی کامپیوتری مدرن در نقاط مختلف دنیا بودیم. با مجله دلتا همراه باشید تا با هکرهای مشهور آشنا شوید.

هکرهای مشهور

مایکل کالس

پسر مافیا با نام واقعی «مایکل کالس» (Michael Calce) اولین کامپیوتر خود را در سن ۶ سالگی دریافت کرد. وقتی تنها ۱۴ سال داشت، اقدام به اجرای یک حمله محرومیت از سرویس توزیع شده (DDoS) به یاهو کرد که در آن زمان به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجو در وب مطرح بود. او در ادامه توانست عملکرد سرویس‌های بزرگ دیگری مانند eBay، آمازون و CNN را با اختلال همراه کند. همچنین اگرچه حمله اول او به برند Dell ناکام ماند اما توانست در تلاشی دوباره، این سازنده مشهور قطعات الکترونیک را نیز به زانو درآورد. چندی بعد کالس مسئولیت حملات را برعهده گرفت و از آن زمان توجه پلیس FBI و پلیس کانادا به او جلب شد.

هکرهای مشهور

آلبرت گونزالس

«آلبرت گونزالس» (Albert Gonzalez) در نوجوانی، گروه ShadowCrew را تشکیل داد. این گروه توانست در جابه‌جایی اطلاعات بیش از ۱.۵ میلیون کارت اعتباری مسروقه نقش داشته باشد. همچنین ارائه اسناد جعلی شناسایی مانند پاسپورت، گواهینامه رانندگی، کارت‌های تامین اجتماعی، گواهی‌های تولد و کارت‌های بیمه سلامت در لیست جرائم گروه مذکور دیده می‌شود. علاوه بر گونزالس، هکر‌های دیگری از ایالات متحده، بلغارستان، بلاروس، کانادا، لهستان، سوئد، اوکراین و هلند نیز در جابه‌جایی داده‌ها نقش داشتند.

در نهایت گونزالس پس از دستگیری توانست با ارائه شواهد و مدارک به سرویس مخفی ایالات متحده، از محکومیت فرار کند. در حین همکاری وی با نهاد‌های امنیتی، به صورت جداگانه توانست اطلاعات بیش از ۴۵.۶ میلیون کارت اعتباری را به سرقت ببرد. دستگاه‌های قضایی توانستند مبلغ ۱.۶ میلیون دلار را از گونزالس بدست آورند و در مارس ۲۰۱۰ به ۲۰ سال زندان و رد مال محکوم شد.

متیو بیوان و ریچارد پرایس

«متیو بیوان» (Mathew Bevan) و «ریچارد پرایس» (Richard Pryce) هر دو نوجوان ساکن بریتانیا بودند که از طریق سامانه تابلوی اعلانات (BBS) یکدیگر را پیدا کردند. بیوان در ابتدا شیفته اسناد مرتبط با اشیا ناشناس پرنده (UFO) بود و پس از دسترسی به برخی اسناد مرتبط در وب سایت‌هایی که مخصوص هکرها است، تصمیم گرفت تا حقیقت پنهان پیرامون این مسئله را کشف کند. در سوی دیگر پرایس تا آپریل ۱۹۹۴ موفق شده بود تا چندین ورود غیر مجاز کامپیوتری به پنتاگون، آزمایشگاه رم در پایگاه نیروی هوایی گریفیز در نیویورک، ناسا و پایگاه هوایی رایت پترسون داشته باشد که مخزن فایل‌های مرتبط با اشیا ناشناس پرنده در آن قرار گرفته بود.

پرایس از طریق دسترسی به آزمایشگاه رم، توانسته بود به رایانه مرتبط با موسسه تحقیقات اتمی کره نیز دست پیدا کند. او توانست پایگاه داده آن‌ها را روی یک رایانه دیگر در پایگاه هوایی گریفیز دانلود کند. اگر کره شمالی متوجه می‌شد که نفوذی از سوی کامپیوتر‌های پایگاه نیروی هوایی آمریکا صورت گرفته است، ممکن بود شاهد وقوع جنگ جهانی سوم باشیم.

هکرهای مشهور

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب ۳ ترفند برای افزایش سرعت اینترنت مودم را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۰۱ ب٫ظ

  3. غنی

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۰ ب٫ظ

      سپاس

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ب٫ظ

    😱😱

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۱۳ ب٫ظ

    اه چ کاراا

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

      دقیقا

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…