شهر عجیبی در ترکیه که به زودی غرق می‌شود!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
«حصن کیفا» نام شهری باستانی و زیبا با قدمتی کهن و بالغ بر ۱۰ هزار سال در ترکیه است که در چند سال آینده شاهد غرق شدن آن خواهیم بود.
حصن کیفا در ترکیه

کشور ترکیه شهرهای زیبای زیادی دارد. اما ماجرای شهری به نام «حصن کیفا» (Hasankef)، در این کشور با سایر شهرهای آن کمی متفاوت است. این شهر زیبا و جالب، سرگذشتی شنیدنی را در دفتر خاطرات خودت به ثبت رسانده است و امروزه به‌عنوان یکی از شهرهای دنیا شناخته می‌شود که طولانی‌ترین زمان اشغال‌ شدن را به خود اختصاص داده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با حصن کیفا در ترکیه آشنا شوید.
جاذبه های گردشگری ترکیه

حصن کیفا در ترکیه

حصن کیفا یا «حسن کیف»، در حال حاضر توجه بسیاری از محققان، باستان‌شناسان و گردشگران ترکیه را به خود جلب ساخته است. این شهر باستانی و کهن، سا‌‌ل‌های زیادی را تحت تصرف امپراتوری‌های روم، بیزانس و عثمانی بوده است و همین تاریخچه‌ باستانی این شهر قدیمی، باعث شده تا گردشگران زیادی از بناها و غارها و دژهای باقی‌مانده از دوران مختلف، بازدید کنند. این شهر باستانی در کرانه‌ رودخانه‌ دجله، در استان باتمان و در بخش جنوبی کشور ترکیه است. در این شهر می‌توان جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی متعددی را مشاهده کرد. معماری این ناحیه از کشور ترکیه منحصربه‌فرد بوده و در نوع خود جالب و تماشایی است.
دیدنی های ترکیه

حصن کیفا به چه معناست؟

حِصن در لغت به‌معنای قلعه و دژ و کیفا نیز به‌معنای صخره است. با توجه به اظهارات «یاقوت حموی»، واژه‌ کیفا ریشه‌ ارمنی داشته و در واقع به شهری با استحکامات نظامی گفته می‌شود.
اما آنچه امروزه برسر زبان‌ها است، سرگذشت عجیب و شاید غم‌انگیزی است که در انتظار این شهر پرآشوب با قدمت ۱۰ هزار ساله است. به گزارش Agence-France Presse، حصن کیفا به‌دلیل اثرات پروژه‌ «سد ایلیسو» (Ilisu)، به شهری شناور تبدیل شده است که طی سال‌های اخیر بنای اصلی آن تقریبا ناپدید و از نظرها پنهان شده است.
بسیاری از زیبایی‌ها و جاذبه‌های تاریخی حصن کیفا به‌دلیل وجود هزاران غاری است که به دست بشر ایجاد شده است و نمی‌توان در کنار دیگر بناهای تاریخی، آن‌ها را حفظ کرد. دولت ترکیه در حال پر کردن غارها است تا در هنگام وقوع سیلاب‌ها از فرسایش این آثار تاریخی و ارزشمند، پیشگیری کند.
دیدنی های استانبول
پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند شهر عجیبی که مردم آن سنگ شدند!

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۳ ب٫ظ

    چه غم انگیز!

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۵۲ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما،بله دقیقا

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…