چگونه جلوی پرخوری را بگیریم؟

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همیشه احساس گرسنگی می‌کنید؟ آیا معده‌تان واقعا خالی است یا این‌که فقط می‌خواهید چیزی بخورید!
چگونه جلوی پرخوری را بگیریم

زمانی که گرسنه‌اید اوضاع تحت کنترل است چون شما فقط برای کسب انرژی غذا می‌خورید و به آن نیاز دارید. اما زمانی که معده‌تان خالی نیست غذا خوردن شما نتیجه‌ای غیر از چاق شدنتان نخواهد داشت. در این مطلب از مجله دلتا به سوال چگونه جلوی پرخوری را بگیریم پاسخ داده شده است.

پرخوری

چگونه جلوی پرخوری را بگیریم

کم آبی و پرخوری

برای این‌که بفهمید واقعا گرسنه‌تان است یا نه باید اول آب بنوشید. چون آب بهترین ضد اشتهای طبیعی محسوب می‌شود. اگر بعد از آن معده‌تان همچنان قار و قور کرد یعنی این‌که واقعا خالی است و انرژی کم آورده‌اید.

اشتهای کاذب

این مواد غذایی معده را حسابی پر‌می‌کنند

برای این‌که کاملا سیر شوید بهتر است از مواد غذایی «معده پر کن» در آخر غذا استفاده کنید. مثلا از میوه‌های سرشار از پکتین مانند سیب استفاده کنید که معده را کاملا پر می‌کنند. سبزیجات پخته‌شده نیز همین خاصیت را دارند.

خیار، هویج، کاهو، کلم قرمز، کلم سفید، گل کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، گوجه‌فرنگی، کرفس و غیره به صورت خام میان‌وعده‌های مناسبی هستند. ریزه‌خواری خود را بر این مواد متمرکز کنید.

چاقی

بی‌خیال خوردن صبحانه نشوید

صبحانه را دست کم نگیرید و هیچ‌وقت از خیرش نگذرید. به خاطر این‌که مهم‌ترین وعده‌ غذایی روزانه است. اگر صبحانه را کامل میل نکنید امکان این‌که خیلی زود انرژی کم بیاورید و مثلا ساعت ۱۱ صبح دلتان ضعف برود خیلی زیاد است. توصیه می‌کنیم برای صبحانه حتما غلات، نان سبوس‌دار با پنیر، گردو یا کره، تخم‌مرغ، املت و همچنین یک واحد میوه (نه آب میوه) میل کنید.

چاره‌ کار آب خوردن نیست

درست است که آب یک ضد اشتهای طبیعی است اما اشتها را کاهش نمی‌دهد. همین آب خیلی زود از معده خارج می‌شود و معده دوباره خالی خواهد شد. بهتر است موقع غذا خوردن مواد غذایی مناسب و شکم‌پرکن استفاده کنید، مانند مواد غذایی سرشار از پروتئین.

کمتر غذا بخورید تا سایز معده‌تان به مرور کوچک‌تر شود

این حقیقت دارد که با کاهش حجم غذا اندازه‌ معده هم به مرور کوچک‌تر می‌شود. اگر به تند غذا خوردن عادت دارید، معده بیش از اندازه پر می‌شود و به مرور بزرگ می‌شود. زمانی که اشتهایتان زیاد است باید تمام تلاشتان را بکنید تا حجم غذایی که می‌خورید را کاهش دهید تا به مرور اندازه‌ معده‌تان کوچک‌تر شود. اما این کار نیاز به زمان و صبر زیادی دارد. در واقع حدود ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد که بتوانید به این وضعیت عادت کنید و سایز معده‌تان کوچک‌تر و اشتهایتان کمتر شود.

گاهی حالش را ببرید

درست است که تصمیم گرفته‌اید اشتهایتان را کاهش دهید اما معنی‌اش این نیست که زیاده از حد به خودتان سخت بگیرید. زمانی که یک ماده‌ غذایی با پرزهای چشایی تماس می‌یابد در مغز هورمونی به نام آندورفین ترشح می‌شود که احساس لذت ایجاد می‌کند. برای همین هم حالمان خوب می‌شود. فرض کنید دلتان بستی یا پفک می‌خواهد، لازم نیست خودتان را محروم کنید. بهترین کار این است که پفک را روی زبانتان بگذارید و اجازه دهید به آرامی ذوب شود. در همان حال روی لذتی که از طعم آن می‌برید تمرکز کنید.

خوردن

پیشنهاد مطالعه: ازشما دعوت می‌کنیم مطلب دانه چیا، معجزه‌ای در لاغری و کاهش وزن را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۳ ب٫ظ

    سلام واقعا مطالب خوبی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      ممنون از حضورتون

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۴۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۳۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…