بهترین درمان خانگی جوش‌های بینی

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جوش‌های چرکی یا سرسیاه روی بینی به هیچ‌وجه قابل تحمل نیستند. بخصوص وقتی درست قبل از یک قرار یا جلسه مهم روی صورت سبز شوند.
Untitled 1 339 بهترین درمان خانگی جوش‌های بینی

این نوع جوش‌ها در وسط صورت بوده و بسیار قابل توجه‌ هستند. بعضی افراد ناخواسته باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شوند و راهی را برای درمان جوش روی بینی نمی‌دانند. اگر شما هم جزو این افراد هستید این مطلب از مجله دلتا می‌تواند به شما کمک کند.

علت جوش زدن روی بینی چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که باعث جوش زدن روی بینی می‌شود. تغذیه ضعیف، آلودگی، تغییرات هورمونی، بهداشت نامناسب و عوامل ژنتیکی از این دلایل هستند.

۴ راه درمان خانگی جوش‌های بینی

بخور بابونه و رزماری

اولین درمان خانگی برای از بین رفتن جوش‌های روی بینی، یک حمام بخار خوب است. این کار مانند دارویی عمل می‌کند که منافذ پوست را باز می‌کند و باعث می‌شود اعمال مواد دارویی پس از آن به‌طور مستقیم به پوست شما دسترسی پیدا کند. بابونه، یک ضدالتهاب است. این در صورتی است که رزماری می‌تواند عفونت را درمان کند و ترکیب آن‌ها در بخار حمام، می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. ایده خوبی است اگر این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب باورهای غلط پوستی را بدانید! را بخوانید.

درمان جوش روی بینی

درمان جوش روی بینی با ماسک جوش شیرین

بعد از اینکه منافذ پوست شما، توسط بخار حمام باز شد در بهترین موقعیت هستید تا یک پاک‌کنندگی و لایه‌برداری عمیق را روی آن انجام دهید. پیشنهاد می‌شود که از ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل باهم استفاده کنید. زیرا روغن نارگیل پوست شما را تغذیه و مرطوب می‌کند و همین‌طور جوش‌های روی بینی شما را درمان می‌کند.

درمان جوش روی بینی

ژل آلوئه‌ورا و روغن درخت چای

اگر می‌خواهید بینی خود را بدون اینکه چرب شود، مرطوب کنید از ژل آلوئه‌ورا برای این کار استفاده کنید که رطوبت را در خود حفظ و از پوست شما محافظت می‌کند. روغن درخت چای نیز به دلیل خواص ضدباکتریایی که دارد باعث درمان جوش‌های روی بینی شما می‌شود.

درمان جوش روی بینی با ماسک ذغال و خاک رس

اگر می‌خواهید که از شر جوش‌های روی بینی خود خلاص شوید، به ماسکی نیاز دارید که آلاینده‌ها را از سطح پوست حذف کند و سم‌زدایی انجام دهد. ذغال سنگ و خاک رس بهترین عملکرد را در این زمینه‌ها دارند و خاک رس، به‌دلیل وجود مواد معدنی سموم را جذب می‌کند. ذغال سنگ نیز یک پاک‌کننده قوی است و به‌عنوان یک لایه‌بردار هم عمل می‌کند. پس به‌طور حتم ترکیب این دو مواد باهم ترکیب فوق العاده‌ای را برای از بین بردن جوش ایجاد می‌کنند.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه بهترین جنس لباس برای تابستان چیست؟ را مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۰۱ ق٫ظ

    من خیلی روشها رو امتحان کردم جواب نداد اما وقتی کرونا گرفتم بخاطر ریه هام چند دفعه بخور جوش شیرین دادم بعداً وقتی خوب شدم متوجه شدم خبری از جوشای سرسیاهم نیست کلی ذوق کردم. حتما امتحان کنید عالیه البته چند بار این کار رو بکنید در ضمن بخور جوش شیرین روش خاصی داره حتما قبلش سرچ کنید

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۹:۰۰ ق٫ظ

      خیلی ممنون از اطلاعات مفیدتون
      از همراهی شما سپاسگزارم

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

    مرسییییی😍🤩🤗 عالی‍😉

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۳۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۱۶ ب٫ظ

    مرسی از مطلبتون

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

      مرسی از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…