راز دریاچه اسکلت در هند چیست؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
منظره‌ دریاچه‌ زلالی که از ذوب شدن برف‌ها شکل گرفته، رویایی و دلچسب است. اما اگر اسکلت‌هایی را شناور بر سطح آن ببینید چطور؟
دریاچه اسکلت در هند

به صورت معمول دریاچه‌های حاصل از ذوب شدن یخ‌ها و یخچال‌های قدیمی از آبی زلال و منظره‌ای تماشایی و شگفت‌انگیز برخوردارند. اما دریاچه‌ای محصور در میان دره‌ای در کشور هند از این قاعده مستثنی است. دریاچه‌ای که کشف آن با موجی از وحشت و ناباوری همراه بود و نزدیک به هفتاد و پنج سال طول کشید تا پرده از اسرار مخوفش برداشته شود. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دریاچه اسکلت در هند آشنا شوید.

دریاچه اسکلت در هند

جالب است بدانید، یک جنگلبان فعال در پارک ملی ناندا در هند موفق به کشفی عجیب و غیر منتظره شد. در ارتفاع ۵,۰۲۹ متری بالاتر از سطح دریا و در کف یک دره‌ تنگ و باریک، دریاچه‌ای کوچک واقع شده بود که داستان ترسناکی را بازگو می‌کرد، داستانی که با مرگ و میری قابل توجه و البته مرموز پیوند خورده بود.

جاذبه های ترسناک در هند

در آن تابستان، یخ‌ها ذوب شده و پرده از اسراری ناگفته برداشته بودند. این جنگلبان در بدو امر با دیدن صحنه‌ پیش رو عمیقا حیرت‌زده و حتی هراسان شد. تعداد زیادی اسکلت روی آب این دریاچه شناور بودند و بسیاری دیگر نیز در لبه‌های کناری دریاچه جا خوش کرده بودند. همه چیز خبر از اتفاقی ترسناک می‌داد که زمانی در این منقطه رخ داده بود.

داستان دریاچه اسکلت

نخستین فرضیه‌ای که به سرعت مورد توجه قرار گرفت، از وضعیت آن دوران نشأت گرفته بود. در آن روزهای سراسر از جنگ خانمان‌سوز، این شایعه گسترش یافت که شاید این اسکلت‌ها بقایای سربازان ژاپنی هستند که حین گشت و گذار مخفیانه در این سرزمین جان سپرده‌اند. هر چند در خلال اولین بررسی‌ها مشخص شد که این استخوان‌ها متعلق به سربازان ژاپنی نیست.

جاذبه های گردشگری هند

خوشبختانه در نهایت و در سال ۲۰۰۴، هیئت تحیقاتی اعزامی به این محل سرانجام موفق به کشف رمز و راز این منطقه‌ عجیب و ترسناک شده و علت مرگ و میر این تعداد انسان را نیز مشخص کردند. اما پاسخ عجیب‌تر از آن چیزی بود که کسی حتی تصورش را داشته باشد.

در وهله نخست مشخص شد که این اجساد متعلق به سال ۸۵۰ پیش از میلاد مسیح است. بررسی دی‌ان‌ای (DNA) بدست آمده از اجساد مشخص کرد که دست کم این افراد از دو گروه مجزای نژادی بودند. گروه بزرگ‌تر افراد یک خانواده یا قبیله بودند که ارتباط خونی نزدیکی با هم داشتند. گروه دوم و کوچک‌تر ظاهرا متعلق به مردم محلی بودند که احتمالا در مقام نگهبان یا باربر در خدمت این خانواده بودند.

امروزه این منطقه به خصوص به دلیل وجود این دریاچه به شهرت رسیده و پذیرای گردشگرانی است که حین گشت و گذار در سرزمین زیبا و پر رمز و راز هند سری هم به دریاچه‌ اسکلت‌ها زده و با داستان آن مردمان بدشانس آشنا می‌شوند.

هند

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند شهر عجیبی که مردم آن سنگ شدند!

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۰۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ب٫ظ

    یا خدا

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      بله واقعا جاذبه جالبی است.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…