۷ عادت غلط در چیدمان منزل که نباید انجام دهید

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید برایتان پیش آمده باشد که وارد خانه‌ای شده باشید که در لحظه ورود، شیک بودن وسایل آنجا شما را میخکوب کرده باشد، اما با گذشت چند لحظه، از نشستن در آنجا احساس آشفتگی و بی‌قراری کرده باشید.
عادت های اشتباه در چیدمان خانه

متاسفانه بعضی از اشتباهات در دکوراسیون‌های منازل به دلیل تکرار زیاد به عادت تبدیل شده است در حالی که اشتباه همیشه اشتباه است. در این مطلب از مجله دلتا به بعضی از این عادت های اشتباه در چیدمان خانه اشاره شده که توجه به آن‌ها، ضروری به‌نظر می‌رسد.

استفاده از مبلمان نامتعادل و نامتقارن

به‌کارگیری صحیح مبلمان، یکی از ارکان اصلی در دکوراسیون منزل است. بیشتر افراد، مبلمان خود را بدون توجه به تعادل بصری انتخاب می‌کنند. به‌عنوان‌مثال فرض کنید یک مبل راحتی دارید که قسمت پایینی آن سنگین و بزرگ است. بنابراین نباید از یک میز پذیرایی سنگین و شلوغ، مقابل آن استفاده کنید. می‌توانید به سراغ انتخاب مناسب‌تری مثل یک میز شیشه‌ای با پایه‌های ظریف بروید. حتی با کمک یک آباژور پایه‌دار در کنار مبل نیز می‌توانید نگاه بیننده را به سمت بالا هدایت کنید. به این کار در اصطلاح متعادل کردن فضا می‌گویند.

عادت های اشتباه در چیدمان خانه

نگهداری عناصری که دوست ندارید

یکی از عادت های اشتباه در چیدمان خانه نگهداری اشیایی است که دوست ندارید و فقط به دلیل گران‌بها بودن، مدگرایی و یا هرچیز دیگری از آن‌ها دل نمی‌کنید. این کار نه‌تنها به دکوراسیون شما آسیب می‌رساند، بلکه بر روحیه شما هم اثر مخربی می‌گذارد.

عادت های اشتباه در چیدمان خانه

استفاده بیش از حد از عکس

استفاده بیش‌ازحد معمول از عکس و قاب عکس نه‌تنها زیبا نیست، بلکه منزل شما را به یک گالری تبدیل می‌کند. اگر به‌ عکس و عکاسی علاقمند هستید، می‌توانید یک آلبوم ایستاده تهیه کنید و آن را بر روی طبقه‌ای از دکور خود بگذارید. برای زیبایی آن نیز پیشنهاد می‌کنیم چند قاب عکس زیبا از گلچین عکس‌های خود تهیه کنید و در قسمتی از طبقه قرار دهید.

استفاده زیاد از عکس

نادیده گرفتن راهروی ورودی

ورودی یک ‌خانه، مشخص‌کننده حالت کلی یک خانواده است. بنابراین اجازه ندهید این قسمت به فضایی شلوغ و آشفته تبدیل شود. با کمک یک آینه و رنگ‌آمیزی زیبا به مهمان خود خوش‌آمد بگویید. قسمتی را برای جاکفشی در نظر بگیرید.

وجود لوازم جانبی قدیمی از عادت های اشتباه در چیدمان خانه

با لوازم قدیمی و کهنه خود خداحافظی کنید. حضور اشیای از مد افتاده و کهنه، روحیه شما را خسته می‌کند. با صرف هزینه کمی می‌توانید دستگیره کابینت و درها، کلید پریزها و لوازم دکوری قدیمی را تعویض کنید. حضور هر شی‌ کوچک اما جدیدی می‌تواند نقش به‌سزایی در منزل شما ایفا کند.

لوازم جانبی قدیمی

قرارگیری مبلمان در مقابل دیوار

مبلمان خود را به دیوار نچسبانید. ایجاد یک‌ فاصله هرچند کوچک بین مبلمان و دیوار، جلوه آن‌ها را بیشتر می‌کند. اگر پشت مبل شما هم کارشده باشد، می‌توانید آن را قسمتی از نمای اتاق خود را در نظر بگیرید. دقت کنید که چیدمان مبل به‌صورت گرد، فضایی سرشار از صمیمیت و دوستی به‌وجود می‌آورد.

گل‌های مصنوعی از عادت های اشتباه در چیدمان خانه

اغلب افراد به دلیل مشکلاتی که در نگهداری گل طبیعی دارند برای ایجاد شادابی در منزل از گل‌های مصنوعی استفاده می‌کنند، اما باید بدانید که این کار درست نیست، چراکه گل مصنوعی گرد و غبار هوا را به خود جذب می‌کند، بعد از یک مدت کدر می‌شود و در واقع هیچ فایده‌ای هم برای ما ندارد. بهترین گزینه، استفاده از گل طبیعی در خانه است.

استفاده از گل‌های مصنوعی

پیشنهاد مطالعه: مطلب کاور مناسب مبل، پیراهنی زیبا برای مبلمان شما را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۳۴ ق٫ظ

    👍👏 عالیه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. علی

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

    مطلب خیلی خوبی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

    گل طبیعی خیلی مهمه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…