۴ نقطه متفاوت و شگفت‌انگیز در اطراف تهران

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتما گاهی پیش می‌آید که دلتان برای یک مسافرت دلچسب لک بزند ولی زمان کافی برای سفر کردن نداشته باشید. شما می‌توانید با طی مسیری نسبتا کوتاه از شلوغی شهر دور شده و به دل طبیعت پناه ببرید.
روستا های اطراف تهران

اگر شما هم در شهر شلوغ تهران زندگی می‌کنید، گاهی برای فرار از شلوغی و نداشتن زمان زیاد برای سفر، به روستا های اطراف تهران سر بزنید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

روستا های اطراف تهران

شاید تصور این مسئله برای شما سخت باشد که فقط چند کیلومتر آن طرف‌تر از این شهر شلوغ و پر از دود، با مناطقی مواجه می‌شوید که دست کمی از بهشت ندارند. می‌توان گفت روستاهای اطراف تهران می‌توانند برای مردم خسته از شلوغی و تیرگی، انگیزه‌ای برای یک سفر دلچسب باشند.

دهستان لفور

جنگل لفور بخشی از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است که از گزینه‌های فوق‌العاده برای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید. مضاف بر اینکه جنگل‌ مذکور به‌خاطر پوشش گیاهی متنوع، هوای پاک و تمیز و آبشارهای متعدد، بهترین گزینه برای دورشدن از هیاهوی زندگی شهری و تجربه آرامش و سکوت در دل طبیعت به شمار می‌رود.

جاهای فریحی اطراف تهران

لواسان

لواسان یکی از نزدیک‌ترین و محبوب‌ترین روستاهای تهران است که برای رفتن به آن نیازی نیست نگرانی خاصی بابت کمبود زمان داشته باشید. شهر لواسان در در دامنه جنوبی کوه‌های البرز قرار گرفته و مرکز بخش لواسانات شهرستان شمیرانات قرار دارد.

جاذبه های تهران

وجود رودخانه جاجرود در این بخش و سرریز شدن آن به داخل سد لتیان، آب و هوایی دلپذیر و مناظری چشم‌نواز به لواسان بخشیده است. لواسان یکی از مقاصد چهار فصل اطراف تهران است؛ یعنی شما هر فصلی که هوس یک مسافرت کوتاه اما دلچسب کردید، می‌توانید لواسان را به عنوان یکی از اولین گزینه‌های خود در نظر بگیرید. فاصله لواسان از تهران حدودا ده کیلومتر است و برای رفتن به آن کمتر از یک ساعت در راه هستید.

آبشار ایگل

آبشار ایگل یکی از جاذبه‌های دیدنی اطراف تهران و از مقاصد طبیعت‌گردی است. این آبشار در دامنه ارتفاعات توچال و در روستای ایگل قرار دارد و با تهران ۲۵ کیلومتری فاصله دارد. با توجه به نزدیکی این آبشار به پایتخت، ایگل مکانی مناسب و عالی برای سفرهای کوتاه و به‌یادماندنی است.

طبیعت تهران

 روستای افجه

روستای افجه یکی از روستاهای بخش شمیرانات استان تهران است. این روستای بزرگ و آباد که در پنج کیلومتری شمال خاورشهر لواسان واقع است. این روستا، سرد و کوهستانی است.

یکی از زیباترین جاذبه‌های روستای افجه، دشت هویج است که به زبان محلی آن را گرچال یا گهچال یا گیاه‌چال می‌نامند. از تهران تا افجه فاصله زیادی نیست و مسیر ۳۰ کیلومتری آن باعث می‌شود افجه گزینه مناسبی برای سفرهای کوتاه و یک روزه به حساب بیاید.

روستا های اطراف تهران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند معجزه افسون‌گر پاییز در جنگل هزار و یک‌ رنگ.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ق٫ظ

    ممنونم از مطالب خوبتون

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…