روستایی باورنکردنی در قلب پایتخت

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روستای آهار یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی اطراف تهران است. این روستا در بخش رودبار قصران منطقه شمیرانات قرار دارد و از مقاصد محبوب کوهنوردان به شمار می‌رود.
روستای آهار در تهران

اگر ساکن پایتخت هستید یا قصد سفر به تهران دارید، می‌توانید یک روز را در این روستای زیبا بگذرانید. با توجه به مشغله‌های زندگی شهری، پناه بردن به طبیعت زیبا با هوای پاک برای شهروندان بسیار ضروری است و گذراندن یک روز در دامن طبیعت و به دور از شهر، استرس‌های روزمره را کاهش می‌دهد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با روستای آهار در تهران آشنا شوید.

روستا های اطراف تهران

روستای آهار در تهران

روستای آهار جاذبه‌های طبیعی و ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد و از بهترین جاذبه‌های دیدنی تهران به شمار می‌رود. باغ‌های پردرخت و کوهستان‌های سرسبز و خوش آب و هوا، مناظری چشم‌نواز را در اطراف این روستا خلق کرده‌اند. برای بازدید از این منطقه می‌توانید سفری یک روزه را برنامه‌ریزی کنید و برای پیک نیک و اتراق به روستای آهار بروید.

روستای آهار کجاست؟

روستای آهار یکی از سرسبزترین روستاهای استان تهران است و در منطقه خوش آب و هوای رودبار قصران قرار دارد. قدم زدن میان کوچه باغ‌های قدیمی و باغ‌های پردرخت این روستا اوقات خاطره‌انگیزی را برای گردشگران می‌سازد. ساکنان تهران برای فرار از شلوغی روزمره و آلودگی‌های صنعتی در شهر می‌توانند به روستای آهار پناه ببرند. این روستا در منطقه شمیرانات قرار گرفته است و در هر چهار فصل سال دیدنی‌های قابل توجهی دارد.

جاذبه های اطراف تهران

رودهای خروشان در اطراف این روستا آب مورد نیاز مردم برای زندگی و کار را تأمین می‌کنند. رودخانه شکرآب با ۱۵ کیلومتر طول، معروف‌ترین رودخانه در روستای آهار است. این رود از دامنه‌های کوه «صندوق چال» سرچشمه می‌گیرد و در طول مسیر خود در دره‌های کوه «تار چشمه»، به روستاهای زیادی سرسبزی می‌بخشد. رودخانه «پیش کنک» نیز دیگر رودخانه این روستا است که از کوه‌های «سی چال» آغاز می‌شود و در پایین دست روستای آهار با پیوستن به رودخانه شکرآب به رود جاجرود می‌ریزد. جریان آب رودخانه‌ها، کوه‌های بلند با دامنه‌های سرسبز، باغ‌های زیبا و چشمه‌های جوشان در اطراف این منطقه، روستای آهار را به یکی از پرطرفدارترین ییلاق‌های اطراف تهران تبدیل کرده‌اند.

تهران

بازدید از این روستا

برای بازدید از روستای آهار و جاذبه‌های اطراف آن می‌توانید برای پیک‌نیک یک روزه برنامه‌ریزی کنید. در اطراف این روستا آبشار «شکرآب»، «چشمه برفی شکرآب» و باغستان‌های زیبایی قرار دارند که تماشایی هستند. آبشار فصلی «چهل پله» نیز در دامنه‌های کوه «قلعه دختر» از جاذبه‌های طبیعی زیبا در نزدیکی این روستا است.

بهترین زمان سفر به روستای آهار

اگر از علاقه‌مندان سفر به روستاها و ییلاق‌ها باشید، حتما در بهار و پاییز سری به این مناطق زده‌اید. بهترین زمان برای لذت بردن از طبیعت روستاها فصل‌های بهار و پاییز هستند.

روستای آهار در تهران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ۴ نقطه متفاوت و شگفت‌انگیز در اطراف تهران.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۳:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  3. سمیرا

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

    خیلی خوبه

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۵۹ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…