باغ فتح آباد، باشکوه‌ترین عمارت روزگاران قدیم

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باغ فتح آباد یا عمارت بیگلربیگی، باغی مربوط به دوره قاجار و از جاذبه‌های دیدنی ارزشمند کرمان است.
باغ فتح آباد در کرمان

این باغ زمانی رونق زیادی داشت؛ به‌طوری که سبک ساخت آن الگوی ساخت مجموعه جهانی باغ شاهزاده ماهان شد. در حال حاضر باغ فتح آباد مرمت شده است. مسیرهای زیبا، حوض بزرگ،‌ نورپردازی زیبای شب و همچنین امکانات متعددی همچون رستوران و چای‌خانه، این اثر تاریخی را انتخاب بسیاری از گردشگران کرده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با باغ فتح آباد در کرمان آشنا شوید.

باغ فتح آباد در کرمان

باغ فتح‌آباد که به آن باغ بیگلربیگی نیز می‌گویند، باغی زیبا و آباد بوده که توسط فضل‌علی‌ خان بیگلربیگی از حاکمان کرمان ساخته شد. زمان ساخت این باغ به سال ۱۲۵۵ هجری قمری می‌رسد. در واقع قدمت باغ فتح آباد به دوره قاجار بر می‌گردد که ساخت آن در زمان محمد شاه قاجار شروع شد و پس از پنج سال به پایان رسید. حاکمان بعدی کرمان نیز برای استراحت و تفریح از این باغ استفاده می‌کردند.

عمارت دیدنی های کرمان

 بخش‌های مختلف باغ فتح آباد کرمان

عمارت اصلی

با ورود به عمارت فتح آباد در ابتدا حوض بزرگی را خواهید دید که انعکاس عمارت اصلی روی آب حوض، بسیار دلربا است. ساختمان فتح آباد با دو طبقه در انتهای شمالی باغ قرار دارد که از طاق‌نماهایی در دو طرف عمارت و اتاق‌های سه دری و پنج دری تشکیل شده است. این عمارت از مصالح خشت خام و ملات گل ساخته و روی آن با لایه‌ای از گچ پوشانده‌ شده است. درون ساختمان نیز گچ‌کاری‌های زیبایی وجود دارد که کار هنرمندانه استادان ماهر است.

جاذبه های گردشگری کرمان

موزه حکام

اگر به تاریخ علاقه دارید، این اتاق شما را به سفری تاریخی در کرمان دعوت می‌کند. این قسمت از باغ به موزه حکام اختصاص دارد که زندگی‌نامه و تصاویری از حاکمان قبلی کرمان را به تصویر می‌کشد.

اتاق نقاشی

اتاق نقاشی که در عمارت اصلی قرار دارد، در زمان‌های قدیم محل اقامت حاکم کرمان بود و در سراسر اتاق نقاشی‌های نفیسی به چشم می‌خورد که با آب طلا کشیده شده‌اند.

کرمان

عمارت چهار فصل

عمارت چهار فصل ۳۰ متر بعد از عمارت اصلی در سمت شرق قرار دارد؛ عمارتی یک طبقه با گنبد مرکزی و ایوان‌های ستون‌دار که دارای آجرکاری و گچ‌کاری بسیار زیبا است.

باغ فتح آباد کرمان کجاست؟

باغ و عمارت فتح آباد در منطقه اختیار آباد کرمان و ۲۵ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. برای دسترسی به باغ باید به بلوار جمهوری بروید. پس از عبور از آن و بلوار هوانیروز، عمارت باعظمت باغ فتح آباد کرمان از دور می‌درخشد.

باغ فتح آباد در کرمان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خانه بروجردی‌ها، نماد عشق بزرگ قاجاری.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ق٫ظ

    😍😍😍😍

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…