دانه چیا، معجزه‌ای در لاغری و کاهش وزن

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دانه چیا فواید بی‌شماری دارد. آن‌ها منابع عالی فیبر، آنتی اکسیدان‌ها، کلسیم، منیزیم، زینک و فسفات هستند.
خواص دانه چیا برای لاغری

دانه چیا به سلامت قلب کمک می‌کند و علاوه بر سایر مزایایی که دارند به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. پس در خصوص گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی خود شک نکنید. مجله دلتا در این مطلب، خواص دانه چیا برای لاغری را به شما معرفی می‌کند.

دانه چیا یکی از بهترین و مفیدترین دانه‌های خوراکی است. این دانه‌های سیاه و سفید آب دوست هستند و می‌توانند تا ۱۲ برابر وزن خود را آب جذب کنند. شباهت زیاد این دانه به تخم شربتی یا تخم ریحان باعث شده تا خیلی از افراد آن‌ها را با یکدیگر اشتباه بگیرند.

کاهش وزن

دانه چیا چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

این دانه شگفت انگیز با وجود ریز بودن، مخزنی از مواد مغذی است و همین مواد مغذی آن را تبدیل به یک ماده مفید برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

خاصیت سیر کنندگی بالای دانه چیا

دانه چیا حاوی فیبر بسیار بالایی است. یعنی ۴۰ درصد از وزن دانه‌های چیا را فیبر تشکیل می‌دهد. همین فیبر بالا باعث شده تا آن را به یک ماده سیر کننده تبدیل کند. علاوه بر آن دانه‌های چیا ۱۰ تا ۱۲ برابر وزن خود را آب جذب می‌کنند و زمانی‌که به معده می‌رسند به شکل دانه‌های ژله‌ای در می‌آیند. این موضوع باعث می‌شود تا دیرتر احساس گرسنگی کنید و برای مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید.

دانه چیا و لاغری، کالری بسیار پایین

از دیگر فواید دانه‌های چیا که به کاهش وزن کمک می‌کند، کالری بسیار پایین است. تقریبا دو قاشق غذاخوری دانه چیا تنها ۱۰۱ کالری دارد و یکی از مغذی‌ترین دانه‌های کم کالری محسوب می‌شود. با وجود خاصیت سیر کنندگی بالا این میزان کالری بسیار ناچیز است.

دانه چیا و لاغری، سرشار از مواد مغذی

دانه چیا سرشار از مواد مغذی است. تمام مواد مغذی موجود در آن از جمله پروتئین، کلسیم، چربی، منگنز، منیزیم، فسفر، فیبر، ویتامین B3 و … به طور غیر مستقیم بر روی افزایش احساس سیری تاثیر دارند.

دانه چیا و لاغری، کنترل قند‌خون

مقادیر بالای امگا ۳، منگنز و منیزیم موجود در دانه‌های چیا به کاهش قند‌خون کمک کرده و موجب کنترل و بهبود دیابت نوع ۲ می‌شود.

دانه چیا و لاغری، افزایش سوخت و ساز بدن

دانه چیا یک منبع چربی خوراکی است که کلسترول خوب را افزایش و کلسترول بد را کاهش می دهد. زمانی که دانه چیا جایگزین دیگر منابع چربی همچون روغن ذرت و آلفا لینولیک اسید شود، میزان تری‌گلیسرید را کم کرده و از چاقی جلوگیری می‌کند.

دانه چیا و لاغری، کنترل فشار خون

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف منظم دانه‌های چیا در رژیم غذایی موجب بهبود و کنترل فشار‌خون می‌شود.

دانه چیا و لاغری، کمک به هضم غذا

فیبر موجود در تخم چیا به بهبود هضم غذا کمک می‌کند و باعث گوارش بهتر غذا می‌شود. کارکرد بهتر دستگاه گوارش باعث کاهش نفخ، کاهش احتباس آب در بدن و کمک به کاهش وزن می‌کند.

خواص دانه چیا

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب خواص فلفل سیاه برای سلامتی و تناسب اندام را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

  2. زرین

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

    عالی عالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۳۴ ب٫ظ

      ممنونم از نظر شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۱۸ ب٫ظ

    چرا اسمی فیملی من را هیچ میقی تیکررا نیمی شود با سلام به همیی کارمیندی شماهی عزیزنی دلم دستی همکی دردنکنید من خانم ماشاالله ابراهیمی از مشهید مقدس خداود نکادرایشما کلی کلیمی

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

      سلام، ممنون از همراهی همیشگی شما خانم ابراهیمی 🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…