آلپ ایران، تجربه برف‌بازی در ۴ فصل

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لرستان، یکی از برترین مقاصد گردشگری غرب ایران است که جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از این جاذبه‌ها تونل برفی ازنا در آلپ ایران است.
تونل برفی در ازنا

طبیعت بی‌نظیر و سرسبز این استان، شما را شگفت‌زده خواهد کرد و سفری فراموش‌نشدنی برای شما رقم خواهد زد. از جاذبه‌های طبیعی استان لرستان می‌توان به آبشارها، غارها، دشت لاله‌های واژگون، دریاچه‌ها و تنگه‌های فوق‌العاده اشاره کرد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با تونل برفی در ازنا آشنا شوید.

تونل برفی در ازنا

تونل برفی ازنا یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی ازنا در استان لرستان است که با بیش از ۸۰۰ متر طول، از مسحورکننده‌ترین مناظر کوهستانی در دامنه اشترانکوه ایران به شمار می‌آید.

جاذبه های گردشگری ازنا

شهرستان ازنا در ۸۲ کیلومتری خرم‌آباد قرار دارد و بیش از ۸۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. این شهرستان در شرق استان لرستان به‌دلیل داشتن دشت‌های حاصلخیز، منطقه‌ای مناسب برای کشاورزی به حساب می‌آید و عمده معیشت ساکنان آن از همین راه تامین می‌شود. جالب است بدانید که رتبه اول تولید گندم، متعلق به این شهرستان است و ۱۰ درصد لوبیای کل کشور در ازنا تولید می‌شود.

رشته کوه شگفت‌انگیز اشترانکوه با ۱۳ قله و ۴۲۵۰ متر ارتفاع در پنج کیلومتری ازنا واقع شده است. کوهنوردان و گردشگران ایرانی و بین‌المللی بسیاری هر سال از این منطقه دیدن می‌کنند. اشترانکوه، مشهور به آلپ ایران یکی از بلندترین رشته‌کوه‌های زاگرس است. قله‌های بلند و پربرف، رودهای زیبا، دره‌های عمیق، پوشش گیاهی و جانوری متنوع و روستاهای کوهپایه‌ای از مشخصه‌های برجسته این رشته‌کوه هستند.

دیدنی های ازنا

تونل برفی ازنا چگونه به وجود آمده است؟

تونل برفی، یکی از شگفتی‌های طبیعی ازنا با عرض ۱۰ متر و ارتفاع ۲٫۵ تا ۳ متر است که به‌صورت طبیعی از انباشته‌شدن هزاران تن برف و یخ در یکی از دره‌های دامنه اشترانکوه در روستای کمندان به نام ازنادره، به وجود آمده است.

ازنادره، محل به وجود‌آمدن این تونل برفی، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری اشترانکوه است و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن می‌توان به پوشش گیاهی متنوع، چشمه‌ها و آب‌های جاری و حیوانات وحشی مانند خرس و بز اشاره کرد. صخره‌های رعب‌آور و کاملا عمودی ازنا دره به‌قدری بلند هستند که تا نزدیکی ظهر، تابش آفتاب را نخواهید دید. چشم‌انداز زیبای این دره، با وزش نسیمی خنک و غرش رودخانه بر سنگ‌ها، از بکرترین مناظری است که می‌توان در ایران دید.

بهترین زمان سفر به تونل برفی

از تونل برفی ازنا به‌علت شرایط آب‌و‌هوایی خاص، فقط در فصول بهار، تابستان و پاییز می‌توان دیدن کرد. با قدم‌گذاشتن در آن و جلوتر رفتن، دمای هوا کاهش می‌یابد و قطرات آب سرد از سقف، روی شما چکه می‌کنند.

برف بازی در ازنا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند عروس بهشتی تنگه‌های ایران‌زمین.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۳:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ق٫ظ

    واقعا زیباست

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…