به این دلایل مصرف ذرت را فراموش نکنید

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خواص ذرت برای سلامتی بسیار زیاد است و ترکیباتی که در آن وجود دارد بر روی عملکرد صحیح و سلامت بدن تاثیرگذار خواهد بود.
خواص ذرت برای سلامت بدن

ذرت یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در سراسر جهان است که خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. دانه ذرت سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم خواص ذرت برای سلامت بدن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

خواص ذرت

خواص ذرت برای سلامت بدن

پیشگیری از یبوست

ذرت منبع مناسبی از فیبر به حساب می‌آید. فیبر یک ماده بسیار مهم برای سلامت سیستم گوارش است و مصرف کافی آن می‌تواند به سلامت سیستم گوارش کمک کرده و از بروز شرایطی مثل یبوست یا بواسیر جلوگیری نماید.

تامین مواد معدنی بدن

ذرت منبع مناسبی از زینک، مس، منگنز، منیزیم و فسفر است. ذرت همچنین حاوی ماده معدنی کمیابی به نام سلنیوم است که معمولا دریافت آن در بسیاری از رژیم‌های غذایی دشوار است. این ارزش غذایی ذرت تاثیر بسیار زیادی بر روی عادی بودن هورمون‌ها، سلامت استخوان‌ها، عملکرد مناسب کلیه‌ها و سلامت قلب خواهد گذاشت.

محافظت از قلب

روغن ذرت نقش بسیار مهمی در از بین بردن کلسترول بد یا همان LDL دارد. ترکیبات این روغن به اسیدهای چرب امگا۳ اجازه می‌دهند تا LDL را از بین برده و جایگزین آن شوند. این خواص روغن ذرت برای مبارزه با کلسترول بد می‌تواند میزان قابل توجهی خطر گرفتگی عروق را کاهش داده و باعث کم شدن ریسک سکته قلبی شود.

مراقبت از پوست و چشم

ذرت زرد منبع مناسبی از بتاکاروتن است که ویتامین A را در بدن تشکیل می‌دهد. ویتامین A نقش بسیار مهمی در سلامت چشم‌ها و بینایی ایفا کرده و وجود آن برای سلامت پوست و قوی بودن سیستم ایمنی بدن الزامی است.

مدیریت دیابت

براساس مطالعات انجام شده، مصرف دانه کامل ذرت با کاهش ریسک دیابت نوع دوم مرتبط شناخته شده است و به واسطه وجود فیتوکمیکال‌ها می‌تواند به کنترل این نوع دیابت شیرین غیر وابسته به انسولین کمک کند. فیتوکمیکال‌ها همچنین از افزایش فشار خون جلوگیری کرده و خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می‌دهند.

ذرت و سلامتی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب عناب و تاثیر آن در بهبود فشار خون را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…