سفر به سرزمین ناشناخته‌های ایران

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در سال‌های اخیر سیستان و بلوچستان به مکانی جذاب برای گردشگران تبدیل شده است و هر روزه به تعداد علاقه‌مندان آن افزوده می‌شود.
سواحل مکران در سیستان و بلوچستان

این استان گنجینه‌ای ناشناخته است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای می‌دهد. سواحل مکران یکی از شگفتی‌های طبیعی این منطقه است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با سواحل مکران در سیستان و بلوچستان آشنا شوید.

سواحل مکران در سیستان و بلوچستان

سواحل مکران در امتداد دریای عمان قرار دارد و از جاذبه‌‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌آید. این منطقه با داشتن سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و مرجانی بی‌نظیر، همچنین موقعیت عالی برای بازی‌های آبی و ساحلی و از همه مهم‌تر آثار تاریخی و باستانی در کنار دریا، یکی از فرصت‌های مناسب برای توسعه گردشگری دریایی در استان است.

سواحل مکران در چابهار

ویژگی چشم‌گیرتر این منطقه اتصال مستقیم به اقیانوس است و همین موجب می‌شود کشتی‌های گردشگری از سراسر جهان به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند. در نتیجه با یک برنامه‌ریزی درست، مکران می‌تواند دروازه ورود گردشگران دریایی به ایران و خلیج‌فارس شود و شرایطی منحصربه‌فرد را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری فراهم کند.

مکران با جلوه‌های زیبا و دلفریب دریایی خود، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. طلوع و غروب خورشید بر پهنای دریای بی‌کران در سواحل دریای عمان از دیگر چشم‌اندازهای دیدنی و سحرآمیز مکران است. تلفیق بیابان و دریا نیز جذابیتی فوق‌العاده پدید آورده است.

اقامت در سواحل مکران

گزینه‌های متعددی برای اقامت در سواحل مکران وجود دارد. اگر به زندگی مردم بومی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستاهای منطقه شب را سپری کنید. اگر دوست دارین شب‌مانی را در طبیعت تجربه کنید، محوطه‌هایی برای کمپینگ در نظر گرفته شده است. همچنین اگر ترجیح می‌دهید در هتل بمانید، تعدادی هتل در چابهار وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اتاق رزرو کنید.

جاذبه های چابهار

سواحل مکران کجاست؟

سواحل مکران در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و تنها بندر اقیانوسی کشورمان، یعنی چابهار، در آن واقع شده است.

سواحل مکران در سیستان و بلوچستان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند سفر به بهشت ایران، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…