معجزه افسون‌گر پاییز در جنگل هزار و یک‌ رنگ

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
منطقه و طبیعت سوادکوه نامی آشنا برای دوست‌داران طبیعت به‌ویژه گردشگرانی است که به‌طور خاص به مناطق بکر و جنگلی علاقه دارند.
جنگل انجیلی در سواد کوه

در میان گستره‌ متنوعی از جاذبه‌های دیدنی سوادکوه، جنگل انجیلی یکی از گزینه‌های جذاب به‌‌شمار می‌رود. به‌خصوص با وجود آبشار ولیلا که در دل جنگل جای گرفته است. این جنگل و آبشار نهفته در آن، در نزدیکی روستایی به نام ولیلا واقع شده‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جنگل انجیلی در سواد کوه آشنا شوید.

جنگل های ایران

جنگل انجیلی در سواد کوه

روستای ولیلا برای آن گروه از طبیعت‌دوستانی که تمایل به اقامت‌های کوتاه (یک تا چند روز) در محیطی آرام و افسون‌گر را دارند، گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود. به‌خصوص که امکان گردش و راه‌پیمایی‌های کوتاه در اطراف روستا وجود دارد. دلیل این موضوع به محل قرارگیری روستا بازمی‌گردد که در میانه تپه‌های کم شیب و با ارتفاع کم واقع شده است.

جنگل انجیلی در نزدیکی روستای ولیلا، از مقاصد و جاذبه‌های گردشگری استان مازندران به شمار می‌آید و نامی آشنا برای طبیعت‌گردان است. این جنگل‌ نام خود را از درخت انجیلی می‌گیرد که سرسبزی و افسون خاصی به این جنگل‌ها بخشیده است.

دیدنی های سوادکوه

درختان جنگل انجیلی

انجیلی نوعی درخت با قامتی بلند است که ارتفاع آن به ۲۵ متر می‌رسد. چوب انجیلی بسیار سخت است و از این رو در زبان‌های خارجی به چوب آهن شهرت دارد. برگ‌ها و تنه انجیلی بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند. درخت انجیلی که گونه غالب جنگل‌های منطقه سوادکوه است، در سه فصل بهار، تابستان و پاییز رنگ‌های جذابی دارد و حس‌های مختلفی را به بیننده منتقل می‌کند. برگ‌های نورسته این درخت در بهار بنفش مایل به قرمز هستند، در تابستان به رنگ سبز تیره و درخشان دیده می‌شوند و سرانجام در پاییز به رنگ‌های مختلف زرد پررنگ، نارنجی سوخته و پررنگ و قرمز روشن و خالص درمی‌آیند.

آبشار ولیلا

پس از ساعتی راه‌پیمایی در دل جنگل، به آبشار زیبای ولیلا برمی‌خورید. گرچه این آبشار از ارتفاع زیادی برخوردار نیست؛ اما زیبایی وصف‌ناپذیرش توان ترک زودهنگام منطقه را از انسان سلب می‌کند. پس سعی کنید دوربین را فراموش نکنید و این لحظات باشکوه را به ثبت برسانید.

جاذبه های سوادکوه

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند سفر به بهشت ایران، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…