نکات مهم در انتخاب پرده برای خانه کوچک

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده‌ها همواره نقش پررنگی در دکوراسیون هر منزلی ایفا می‌کنند، به‌طوری‌که همواره طراح‌های دکوراسیون نگاه و حساسیت ویژه‌ای در انتخاب پرده مناسب دارند.
پرده مناسب خانه کوچک

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب پرده مناسب خانه کوچک همواره رعایت می‌شود بحث تاثیر این محصول در بزرگتر نشان دادن منزل است. شاید تعجب کنید اما، با رعایت چند ترفند ساده در زمان انتخاب و خرید پرده می‌توانید منزل خود را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهید. با مجله دلتا همراه باشید.

انتخاب قد مناسب پرده برای بلندتر نشان داده شدن ارتفاع دیوار

سعی کنید در انتخاب پرده مناسب خانه کوچک اگر محدودیتی ندارید ارتفاع را همواره بلند در نظر بگیرید تا پرده‌ها به‌صورت نصفه آویزان نباشد. بهترین گزینه قرار گرفتن پرده به فاصله حدود دو سانتی متر از زمین است. این نوع ایستایی یک مدل مدرن و غیر رسمی به حساب می‌آید. اگر دوست دارید فضایی رسمی و‌ کلاسیک داشته باشید بهتر است چند سانتی‌متر پرده‌ها روی زمین کشیده شود.

همچنین میل پرده‌ها را نیز تا جایی که امکان دارد با پنجره فاصله دهید و حتی الامکان به سقف نصب کنید تا پرده‌های شما از سقف شروع شود و تا نزدیکی زمین ادامه پیدا کند. این کار باعث می‌شود از نظر بیننده ارتفاع دیوار شما بلندتر به‌نظر برسد.

در مورد پرده‌های شید رول و زبرا قضیه تا حدودی فرق می‌کند. بهتر است همانند نوع پارچه‌ای، پرده را از نقطه‌ای نزدیک به سقف شروع کنید ولی نیازی به امتداد پرده تا نزدیکی سطح زمین نیست. همان فاصله ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر پایین از سطح پنجره کفایت می‌کند.

پرده مناسب خانه کوچک

برای انتخاب عرض مناسب پرده خساست به خرج ندهید

چه برای پرده‌های پارچه‌ای و چه برای پرده‌های زبرا و شید، زدن پرده داخل چهارچوب پنجره اصلا توصیه نمی‌شود؛ مگر اینکه بنا به دلایل خاصی نتوانید پرده را خارج از قاب پنجره نصب کنید. بهتر است پرده‌های شما به‌گونه‌ای اندازه‌گیری شود که ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متر در بیرون از چهارچوب نصب شود.

هنگامی که نیازی ندارید از پرده استفاده نکنید

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از پرده‌ها حفظ حریم خصوصی است. پس اگر دید به داخل ندارید سعی کنید پرده‌ها را کنار بزنید. مثلا برخی منازل در طول روز به دلیل تابش آفتاب دید به داخل ندارند. یا اگر هم دید دارید می‌توانید از پرده‌های حریر استفاده کنید و هنگام شب که چراغ‌ها روشن می‌شود پرده‌های خود را بکشید. برای پرده‌های مدرن مثل شید و زبرا هم همین‌طور، بهتر است آن‌ها را در حالتی قرار دهید که نور به داخل بتابد. این کار باعث می‌شود فضای منزل کوچک شما در طول روز بزرگ‌تر و دلبازتر به‌نظر برسد.

پرده مناسب خانه کوچک

پرده‌ها را همواره تمیز نگه دارید

تمیز بودن و عدم وجود گرد و غبار بر روی پرده و سایر وسایل یکی از دلایل بزرگ‌تر نشان داده شدن اتاق شماست که ممکن است زیاد مورد توجه قرار نگیرد. سعی کنید اتاق و وسایل داخل آن از جمله پرده‌ها را همواره تمیز نگه دارید و به‌صورت دوره‌ای بشویید.

پرده منزل کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه پرده‌ منزل را زیباتر جلوه دهیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…