همه این حیوانات به ماه سفر کرده‌اند!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همیشه هم که انسان‌ها نباید لقب کاشف و مسافر را داشته باشند؛ بلکه حیوانات نیز به عنوان دیگر ساکنین زنده این کره خاکی نیز باید سهمی از این اکتشافات را به نوبه خود داشته باشند.
حیواناتی که به ماه فرستاده شدند

شروع سفر حیوانات به ماه از سال ۱۹۴۰ میلادی آغاز شد و کشورها به عنوان یکی از سر فصل‌های تحقیقات خود در فضا اقدام به فرستادن حیوانات و جاندارانی نمودند که هم متنوع باشند و هم از انواع مختلف نژادهای حیوانی باشند. اگر می‌خواهید با حیواناتی که به ماه فرستاده شدند آشنا شوید در ادامه با ما در مجله دلتا همراه باشید تا آن‌ها را به شما معرفی نماییم.

حیواناتی که به ماه فرستاده شدند

مگس‌ فضایی

اولین حیواناتی که به ماه فرستاده شدند برعکس تصور خیلی از افراد، مگس‌ها بودند. البته این روند سفر مگس‌ها به فضا هنوز هم قطع نشده است بلکه سازمان‌های هوا و فضای مختلفی همچون ناسا، هنوز هم اصرار دارند که با فرستادن انواع مگس‌ها هم روند زندگی بیولوژیک این حیوانات را در فضا می‌سنجند و هم می‌بینند که این نوع از موجودات بر روی بدن و زندگی انسان در فضا چه تاثیری دارند.

یکی از انواع حشره‌ها و مگس‌هایی که به ماه خیلی فرستاده می‌شوند، مگس‌های میوه‌خوار هستند. جالب است بدانید که این نوع از حشرات با انسان‌ها از نظر ژن‌های بیماری تا ۷۵ درصد کدهای مشابه دارند و به همین خاطر از آن‌ها برای این آزمایشات، بسیار استفاده می‌شود. در ضمن این موجودات نیاز به محیط و یا تجهیزاتی خاص برای نگهداری ندارند.

شامپانزه ای به نام هَم، جایگزین انسان در فضا!

یکی از انواع حیواناتی که به ماه فرستاده شد یک شامپانزه به نام هم بود که در سال ۱۹۶۱ میلادی به فضا فرستاده شد. جایی که هَم در آن قرار گرفته بود، یک موشک به نام مرکوری ردستون (Mercury Redstone) بود. هَم بعد از این که برای اولین بار به فضا رفت، سریعا بازنشست شد و تا سال ۱۹۸۳ میلادی هم زندگی کرد.

درباره هَم باید بدانید که این شامپانزه حتی بعد از مرگش هم به علوم فضانوردی کمک کرد. پس از مرگ هم استخوان‌های هَم به نیروی هوایی آمریکا تحویل داده شد تا بر روی آن مطالعاتی صورت بگیرد.

اولین سگ فضانورد، لیکا!

دانمشندان بلند پرواز شوروی در سال ۱۹۵۷ میلادی یک سگ به نام لیکا را به فضا فرستادند. این دانشمندان از بین سگ‌هایی که در خیابان‌های مسکو زندگی می‌کردند یکی از آن‌ها به نام لیکا را انتخاب کردند. این سگ عنوان یکی از حیواناتی که به ماه فرستاده شدند را نصیب خود کرد.

البته لیکا در این مسیر تنها نبود و به همراه آن دو سگ دیگر که دقیقا برای همین امر تربیت شده بودند با ماهواره اسپوتنیک ۲ (Sputnik 2) به فضا فرستاده شدند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب ماجراهای عجیب درمورد سفرهای فضایی که نمی‌دانید! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…