غذاها و نوشیدنی‌های مناسب برای ترمیم عضلات

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر ورزش می‌کنید یا به تازگی فعالیت‌های بدنی انجام می‌دهید، حتما با دردهای عضلات مواجه شده‌اید. چگونه می‌توان این دردها را از بین برد؟
درد عضلات

درد عضلات بعد از ورزش، مبتدی و حرفه‌ای نمی‌شناسد، همه ورزشکاران این درد را تجربه می‌کنند. خوشبختانه با پیروی از برخی راهکارها می‌توانید هم دردهای عضلانی را بر طرف کنید و هم از آسیب‌های ناشی از ورزش جلوگیری کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

درد عضلات پس از ورزش

غذا و نوشیدنی‌های مناسب برای ترمیم عضلات

آب آلبالو، مسکن عضلات

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف آب آلبالو یا عصاره آن برای ترمیم عضلات و جلوگیری از دردهای عضلانی پس از ورزش بسیار مناسب است. آب آلبالو حاوی مقدار زیادی آنتی سیانین، نوعی آنتی اکسیدن و ضد التهاب است.

برای تاثیر بیشتر آب آلبالو و یا عصاره آن باید مدتی پیش از شروع ورزش از این مواد استفاده شود. به‌طور مثال ۸ تا ۱۰ روز قبل از آغاز ورزش باید از این مواد استفاده کرد.

 ورزش سنگین

هندوانه و آب هندوانه

هندوانه طعمی شیرین، آب فراوان و مواد مغذی زیادی دارد. خوردن هندوانه و یا نوشیدن آب هندوانه برای ترمیم و بهبودی عضلات بسیار مفید است. هندوانه دارای اسید آمینه ال – سیترولین است که علاوه بر این‌که رکن اصلی پروتئین است، تاثیرات آنتی اکسیدانی داشته و موجب افزایش تولید مونوکسید نیتروژن می‌شود.

ماهی‌های چرب و تقویت عضله

ماهی‌های چرب مانند ساردین، سالمون، و قزل‌آلا منابعی سرشار از مواد مغذی‌اند و برای ترمیم عضلات بسیار مفید و ضروری هستند. ماهی یک منبع پروتئینی است. این پروتئین دارای ریز مغذی‌هایی است که برای ترمیم عضلات و دوباره سازی آن‌ها پس از ورزش مفیدند.

مصرف ۳۰ گرم پروتئین پس از ورزش می‌تواند به بازسازی عضلات کمک زیادی کند و ۱۱۳ گرم ماهی سالمون پخته شده، ۲۹ گرم از این پروتئین را تامین می‌کند.

آب چغندر

چغندر مملو از نیترات خوراکی و بیتلین است. نیترات خوراکی کمک می‌کند تا اکسیژن بهتر به عضلات برسد و تولید سوخت لازم برای انرژی سلول‌ها را افزایش دهد. بیتلین نیز التهاب و آسیب‌های اکسیاتیو را کاهش می‌دهد. طبق تحقیقات، مصرف آب چغندر، ۲۴ ساعت و ۴۸ ساعت پس از ورزش، می‌تواند دردهای عضلانی پس از ورزش را بر‌طرف کرده و سلول‌های آسیب دیده را ترمیم کند.

ورزش حرفه ای

تخم مرغ و رفع درد عضلات

تخم مرغ مملو از مواد مغذی و بهترین تامین کننده پروتئین برای ورزشکاران است. مصرف تخم مرغ پس از ورزش عضلات را ترمیم می‌کند. در یک تحقیق، گروهی از شرکت کنندگان از تخم مرغ کامل و گروه دیگر از سفیده تخم مرغ به عنوان پروتئین پس از ورزش استفاده کردند. نتیجه نشان داد که مصرف تخم مرغ کامل به مراتب بیشتر موجب رشد عضلات می‌شود.

سبزیجات نشاسته‌ای

وقتی ورزش سنگین انجام می‌دهید، گلیکوژن انباشته شده در عضلات کاهش می‌یابد. مصرف غذاهای نشاسته‌ای کمبود گلیکوژن را جبران می‌کند. سبزیجات نشاسته‌ای مانند سیب زمینی شیرین و کدو حلوائی منبع سالمی از کربوهیدرات هستند. همراه کردن سبزیجات نشاسته‌ای به همراه یک منبع پروتئینی مانند تخم مرغ و یا مرغ بسیار اثربخش در ترمیم عضلات هستند.

قهوه

نوشیدن قهوه قبل و یا بعد از ورزش، دردهای عضلانی پس از ورزش را کاهش می‌دهد. وجود کافئین در قهوه موجب می‌شود که آدنوسین که معمولا پس از جراحت تولید می‌شود، ترشح نشود. آدنوسین موجب فعال شدن گیرنده‌های درد در بدن می‌شود. مصرف قهوه یک ساعت قبل از ورزش، دردهای ناشی از ورزش را ۲ تا ۳ روز پس از ورزش برطرف می‌کند.

عضلات

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب کنترل آرتروز با گیاهان دارویی را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۰۶ ق٫ظ

    خوبهر

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

      سلام، ممنون از شما

      پاسخ

    • مونا غریبی

      ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

      🌹ممنون از شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…