مواد غذایی سرشار از ویتامین C را بشناسید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ویتامین C برای سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌ها بسیار ضروری است و برای تامین ویتامین C مورد نیاز بدن می‌توانید از مکمل‌های شیمیایی و یا منابع طبیعی سرشار از ویتامین C استفاده کنید.
مواد غذایی دارای ویتامین سی

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که در بسیاری از غذاها، به‌ویژه میوه و سبزیجات وجود دارد. ویتامین سی به دلیل اینکه یکی آنتی‌اکسیدان قوی است و همچنین تاثیرات مثبت بر سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته‌شده است. مجله دلتا در این مطلب مواد غذایی دارای ویتامین سی در دسترس را معرفی می‌کند.

ویتامین ث

بهترین مواد غذایی دارای ویتامین سی

فلفل‌های چیلی

فلفل چیلی سبز حاوی ۲۴۲ میلی‌گرم ویتامین C در هر ۱۰۰ گرم است. بنابراین، یک فلفل چیلی سبز ۱۲۱ درصد مصرف موردنیاز روزانه را ارائه می‌دهد، درحالی‌که یک فلفل قرمز ۷۲ درصد را ارائه می‌دهد.

فلفل دلمه‌ای زرد

فلفل‌های زرد با داشتن با ۱۸۳ میلی‌گرم درهر ۱۰۰ گرم، حاوی بیشترین غلظت ویتامین C در تمام فلفل‌های شیرین است. نصف فنجان فلفل زرد شیرین ۱۵۲٪ مصرف موردنیاز روزانه توصیه‌شده را به شما تحویل می‌دهد.

آویشن

آویشن با داشتن با ۱۶۰ میلی‌گرم درهر ۱۰۰ گرم، حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به بیشتر گیاهان دارویی است. یک اونس از آویشن تازه ۵۰٪ از مصرف موردنیاز روزانه را برای ویتامین C فراهم می‌کند. آویشن و سایر غذاهای سرشار از ویتامین C سیستم ایمنی شمارا تقویت می‌کند.

اسفناج

یکی از سبزیجات دارای ویتامین سی، اسفناج است. اسفناج حاوی ۱۳۰ میلی‌گرم ویتامین C درهر ۱۰۰ گرم است. یک فنجان از این سبزی برگ‌دار، به‌صورت خام دارای ۲۱۷٪ از مصرف موردنیاز روزانه برای ویتامین C و به‌صورت پخته ۱۳۰٪ ویتامین C موردنیاز روزانه را تامین می‌کند.

کلم کیل

کلم کیل حاوی ۱۲۰ میلی‌گرم ویتامین C در هر۱۰۰ گرم است. یک فنجان کلم خام ۸۹٪ مصرف موردنیاز روزانه را برای ویتامین C تامین می‌کند، درحالی‌که یک فنجان از حالت بخارپز این سبزی با بخار ملایم، ۵۹٪ را تأمین می‌کند.

کیوی

کیوی حاوی ۹۳ میلی‌گرم ویتامین C درهر ۱۰۰ گرم است. یک کیوی متوسط ۷۹ درصد از مصرف موردنیاز روزانه را برای ویتامین C تامین می‌کند، که درنتیجه گردش خون و سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود.

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی ۸۹ میلی‌گرم ویتامین C درهر ۱۰۰ گرم است. نصف فنجان کلم بروکلی بخارپز ۵۷٪ از مصرف موردنیاز روزانه را برای ویتامین C فراهم می‌کند و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی را کاهش دهد.

جوانه بروکسل

جوانه بروکسل حاوی ۸۵ میلی‌گرم ویتامین C در ۱۰۰ گرم است. یک و نیم فنجان جوانه بروکسل بخارپز ۵۴ درصد از مصرف موردنیاز روزانه را برای ویتامین C فراهم می‌کند، که می‌تواند میزان قدرت و عملکرد استخوان شمارا بهبود بخشد.

لیمو

لیموها حاوی ۷۷ میلی‌گرم ویتامین C در ۱۰۰ گرم هستند که یک لیمو متوسط ۹۲ درصد مصرف موردنیاز روزانه برای ویتامین C را تامین می‌کند. ویتامین C دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قوی است و می‌تواند میوه و سبزیجات بریده شده شمارا از قهوه‌ای شدن و تجزیه شدن حفظ کند.

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی حاوی ۵۹ میلی‌گرم ویتامین C درهر ۱۰۰ گرم است. یک فنجان توت‌فرنگی تکه‌تکه شده ۸۹ میلی‌گرم ویتامین C را فراهم می‌کند. این میوه مغذی می‌تواند به‌سلامت قلب و مغز شما کمک کند.

پرتقال

پرتقال حاوی ۵۳ میلی‌گرم ویتامین C درهر ۱۰۰ گرم است. یک پرتقال متوسط ۷۰ میلی‌گرم ویتامین C را تامین می‌کند، سایر مرکبات مانند گریپ فروت، نارنگی و لیموترش نیز منابع خوبی برای این ویتامین هستند.

گوجه‌ فرنگی

اغلب افرادی که به مواد مغذی خوراکی‌ها اهمیت می‌دهند، گوجه‌ فرنگی را تنها به‌عنوان معدن لیکوپن می‌شناسند که خصوصیات آنتی‌اکسیدانی دارد. البته یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های گوجه فرنگی ویتامین C است، به‌طوری‌که یک گوجه‌ متوسط می‌تواند نیمی از ویتامین C مصرف روزانه‌ی ما را تامین کند، درحالی‌که تنها ۲۸ کالری دارد و از این بابت می‌توان روی سلامت آن خیلی حساب باز کرد.

سبزیجات

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب روزانه چقدر ویتامین C مصرف کنیم؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۳۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…