وحشتناک‌ترین و رازآلودترین زندان‌های جهان!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محبس، زندان، ندامتگاه یا بندی‌خانه از ابتدای بشریت در اشکال مختلف وجود داشتند.
وحشتناک ترین زندان های جهان

زندان‌ها برای مجازات قانون‌شکنان و دور نگه‌داشتن مجرمان از دنیای خارج ساخته شده‌اند؛ اما آنچه واقعا در آنجا اتفاق می‌افتد، بسته به روش‌های اجرا، از زندان به زندان متفاوت و بعضا بسیار وحشتناک است. در مجله دلتا نگاهی به وحشتناک ترین زندان های جهان می‌اندازیم که اغلب به عنوان دروازه‌های جهنم توصیف شده‌اند. همراه ما باشید.

وحشتناک ترین زندان های جهان

۱. زندان دلفین سیاه، روسیه

زندان دلفین سیاه موضوع مستند نشنال جئوگرافیک بوده است. این زندان، محل زندگی بعضی از وحشی‌ترین قاتلان، آدمخواران و متجاوزان است. کارکنان زندان زندانیان را مجبور می‌کنند، تمام روز در یک نقطه بایستند و تا زمان خواب اجازه ندارند بنشینند یا استراحت کنند. همچنین چشم‌های آن‌ها را می‌بندند و در هنگام جابجایی در موقعیت‌های استرس‌زا نگه می‌دارند.

​۲. زندان لا سانته، پاریس

زندانیانی که از نظر جسمانی ضعیف‌تر هستند، اغلب توسط افراد قوی‌تر اسیر می‌شوند. خودکشی و تجاوز در لا سانته اتفاقاتی عادی است. ۱۲۴ زندانی در سال ۱۹۹۹، ۱۲۲ نفر دیگر در سال ۲۰۰۲ و حدود ۱۵۰ نفر در سال ۲۰۰۳ خودکشی کردند. فعالان حقوق بشر شرایط وحشتناک زندگی را مسئول خودکشی می‌دانند.

۳. زندان کاراندیرو، برزیل

این زندان در برزیل تقریبا یک قرن پیش ساخته شده است. البته در سال ۱۹۵۶ اولین زندانیان به آن وارد شدند و در سال ۲۰۰۲ نیز تعطیل شد. این زندان خشن‌ترین زندان زمان خود بوده است. سال ۱۹۹۲، شورش‌هایی در زندان رخ می‌دهد و بیش از صد زندانی توسط کارکنان زندان در شورش‌ها قتل‌عام می‌شوند. نهایتا این زندان در سال ۲۰۰۲ به دلیل شیوع ایدز در میان زندانیان و نقض فاحش حقوق بشر برای همیشه بسته شده است.

​۴. ای دی ایکس فلورانس سوپرمکس، کلرادو

زندان ای دی ایکس فلورانس سوپرمکس، خطرناک‌ترین مجرمان ایالات‌متحده آمریکا را در خود جای داده‌ است. در حال حاضر، این زندان تنها حدود ۴۵۰ زندانی دارد، اما از درجه امنیتی بالایی برای هر زندانی برخوردار است. زندانیان مجبور می‌شوند ۲۳ ساعت در روز در سلول‌هایی بی‌آب و غذا زندگی کنند. زندانی‌های این زندان، بدترین سوابق قتل و جنایت وحشتناک را دارند. زندانیان بسیاری در این زندان به دلیل انفرادی اجباری، خودکشی کرده‌اند. رابرت هود، سرپرست سابق این زندان، ای دی ایکس فلورانس را به عنوان “نسخه پاک‌تر جهنم” توصیف کرده است.

۵. زندان جزیره پتاک، ولوگدا، روسیه

این زندان نیز عده‌ای از خطرناک‌ترین مجرمان روس را نگهداری می‌کند. نگهبانان این زندان از روش‌های مختلف استرس روانی و فیزیکی برای شکنجه زندانیان استفاده می‌کنند. زندانیان ۲۲.۵ ساعت در روز را در اتاق‌های کوچک دو نفره می‌گذرانند. همچنین فقط دو ساعت در سال اجازه ملاقات دارند. زندان جزیره پتاک از طریق آب‌های سرد و منجمد کننده دریاچه وایت احاطه شده‌ است و راهی به بیرون ندارد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب خون آشام، افسانه‌ای مرموز یا حقیقتی پنهان را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۱۴ ب٫ظ

    چترسناک

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۲ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۵ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…