طرز تهیه حلوا نارگیلی، دسری جدید و مجلسی

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حلوای نارگیلی یکی از انواع حلواهای نوین ایرانی است که برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است. این حلوا بسیار ساده و سریع آماده می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.
حلوا نارگیلی

در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه یک مدل جدید و مجلسی به نام حلوا نارگیلی را به شما آموزش دهیم. حلوا نارگیلی از لحاظ ظاهری کاملا شبیه بقیه اعضای خانواده حلوا و فرنی است، ولی این حلوای فوق‌العاده خوش‌عطر از پودر نارگیل درست می‌شود. حلوای نارگیلی یک گزینه خیلی خوب برای مراسم شما است، چون هم خیلی سریع آماده می‌شود و هم اینکه خیلی شیک و مجلسی است و می‌تواند زینت‌بخش مراسم شما باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا حلوا نارگیلی را با هم یاد بگیریم.

مواد لازم

  • آرد ۱ پیمانه
  • پودر نارگیل ۱/۲ پیمانه
  • کره ۷۰ گرم
  • روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر قند ۱/۲ پیمانه
  • زعفران ۱ قاشق سوپ‌خوری
  • گلاب ۳ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه حلوا نارگیلی

طرز تهیه حلوا نارگیلی

مرحله اول

برای درست کردن حلوا نارگیلی خوش‌طعم و خوش‌عطر، ابتدا یک ماهی‌تابه را روی شعله گاز بگذارید. سپس آرد را یک بار الک کنید و داخل تابه بریزید و مدام هم بزنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ولی تغییر رنگ ندهد. سپس دوباره آرد را الک کنید و مجددا داخل تابه بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله کره به دمای محیط رسیده و روغن مایع را هم به آرد اضافه کنید و هم بزنید. در حدود ۵ دقیقه مواد را با هم تفت دهید تا سبک شوند.

مرحله سوم

حالا ابتدا گلاب و سپس زعفران غلیظ را به حلوا  اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله از پخت حلوا، برای اینکه حلوا بافت نرم و لطیفی داشته باشد ابتدا پودر قند را الک کنید. سپس پودر قند و پودر نارگیل را به حلوا اضافه نمایید و خوب مواد را با هم ترکیب کنید تا حلوا نارگیلی منسجم و یکدستی به دست آید و در تابه جمع شود.

مرحله پنجم

حالا می‌توانید حلوا نارگیلی را داخل قالب سیلیکونی بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید و بعد به راحتی آن را از قالب جدا کنید.

دستور پخت حلوا نارگیلی

پیشنهاد مطالعه: فرنی پسته ای، عصرانه‌ای مقوی برای همه را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۴۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۰:۲۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…