کویر مصر، بهشت عاشقان کویر و آسمان شب

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کویر مصر واقع در منطقه خور و بیابانک استان اصفهان، از بهترین مقصدهای گردشگری و طبیعت‌گردی برای دوستداران این زیبایی بی‌حدوحصر است.
کویر مصر در ایران

تپه‌های شنی در نزدیکی روستای مصر و همین‌طور وجود شترها و خودروهای مخصوص کویرنوردی، چنان جذابیتی به این منطقه داده‌ که باعث جلب گردشگران داخلی و خارجی زیادی شده‌اند. همین ویژگی‌ها دلیل خوبی هستند تا بدون صرف هزینه‌های زیاد و سفر به کشورهای دیگر، گشت‌وگذار در کویر و لذت‌بردن از این طبیعت بکر را در برنامه خود قرار دهید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با کویر مصر در ایران آشنا شوید.

کویر مصر در ایران

این کویر یکی از جاهای دیدنی مصر در استان اصفهان است. همچنین یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت ایران و از محبوب‌ترین مقاصد اهالی طبیعت‌گردی و کویرنوردی محسوب می‌شود. این کویر زیبا، توسط رشته کوه‌هایی از جانب غرب، جنوب غرب و جنوب شرق محاصره شده است که بخشی از سلسله جبال کوه‌های فلات مرکزی ایران به حساب می‌آید. کویر مصر در گودال‌هایی طبیعی در کوهپایه‌های این کوه، تپه‌های ماسه‌ای زیبایی را تشکیل داده که هدف گردشگری و کویرنوردی قرار گرفته است. مردم مصر در سال‌های اخیر و به‌خصوص در ایام گردشگری، بیشتر به مشاغل مربوط به اسکان و خدمات به مسافران مصر می‌پردازند. شهرت کویر مصر زندگی آنان را نیز تغییر داده است. اما پیش از این، بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغول بودند و در کنار کاشت زعفران و گندم، به پرورش شتر نیز مشغول بودند.

کویرگردی

کویر مصر در ایران

کویر مصر در نزدیکی روستایی به همین نام در ۵۵ کیلومتری خور، در میانه راه دامغان به نائین و اصفهان واقع شده است. خانه‌های روستا در اوج سادگی و درست مانند خانه‌های سایر نقاط کویری ایران ساخته شده‌اند. دیوارهای گاه‌گلی، سقف‌های گنبدی و درهای چوبی که هرکدام هماهنگی خاصی با طبیعت کویر دارند. در کنار هر خانه، طویله کوچکی قرار دارد که اهالی در آن‌ها بوقلمون و بز و گاهی شتر نگه‌داری می‌کنند.

آفرود سواری

بهترین زمان سفر به کویر مصر

بهترین زمان سفر به کویر مصر را می‌توان از آبان ماه تا اواسط اردیبهشت دانست؛ هرچند تماشای زیبایی‌ها و طبیعت بکر و آسمان پرستاره کویر مصر باعث شده است که در تمام ایام سال پذیرای طبیعت‌گردها باشد.

برای این سفر طوری برنامه‌ریزی کنید که علاوه بر روز کویر، از غروب و شب پرستاره آن نیز لذت ببرید.

روستای مصر

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند  کویر مرنجاب، هم‌نشینی بی‌نظیر بیابان و آسمان

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ق٫ظ

    این برنامتون عالیه

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۳۱ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…