ایده‌های موثر برای افزایش طول عمر کاغذ دیواری

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لازم است کاغذ دیواری‌ها را برای اینکه مدام به تعویض نیازی نداشته باشند، همیشه پاکسازی کرد. در ادامه مهم‌ترین نکات سالم نگه داشتن آن‌ها را آموزش خواهیم داد.
نکات نگهداری از کاغذ دیواری

نگهداری از کاغذ دیواری نکته بسیار مهمی است که در داشتن طول عمر برای این دیوارپوش و حتی زیبا به‌نظر رسیدن آن موثر است. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید تا به بیان نکات نگهداری از کاغذ دیواری بپردازیم.

جنس کاغذ دیواری

برخی از کاغذ دیواری‌ها قابلیت شست و شو با آب را دارند یا برخی دیگر از انواع آن‌ها الیافی هستند و نسبت به شست و شو مقاوم نیستند و فقط باید با یک دستمال نرم سطح آن‌ها را پاک کرد.

نکات نگهداری از کاغذ دیواری

با لکه‌های کاغذ دیواری چه باید کرد؟

از نکات نگهداری از کاغذ دیواری اینکه وقتی روی سطح کاغذ دیواری لکه ایجاد شد، بهتر است سریعا، همان لحظه لکه را برطرف کنید. برای این کار یک دستمال مرطوب آغشته به مقدار خیلی کم از کف مواد شوینده لازم است. در غیر این صورت ممکن است لکه ایجاد شده سخت‌تر پاک شود که در این حالت لازم است از یک اسفنج آغشته به آب و مایع شوینده استفاده کنید.

پاک کردن انواع لکه از روی کاغذ دیواری

باید برای هر نوع لکه ترفند خاصی را به کار برد تا از بازماندن لکه روی کاغذ دیواری جلوگیری شود. در برخی از موارد نیاز به شوینده وجود دارد و در برخی از موارد دیگر، تنها استفاده از دستمال مرطوب با کمی الکل کافی است. در ادامه هر یک را بررسی خواهیم کرد.

نکات نگهداری از کاغذ دیواری

پاک کردن لکه چربی

برای پاک کردن لک چربی از روی کاغذ دیواری، باید یک کاغذ روی آن قسمت لک قرار دهید و با اتو روی آن را بکشید تا چربی را به خود جذب کند. بعد از آن با مقداری دستمال الکلی یا دستمال آغشته به کف صابون رقیق آن را پاک کنید.

پاک کردن لکه خودکار

برای پاک کردن لک خودکار مقدار خیلی کمی مایع ظرفشویی را روی پارچه ریخته و روی لک بکشید. این کار را باید به آرامی انجام داد. سپس با دستمال مرطوب دیگر مایع روی آن را پاک کنید و با یک دستمال تمیز آنرا خشک کنید.

پاک کردن لکه خودکار 

پاک کردن لک مداد

معمولا لکه‌های مداد به راحتی از روی سطح کاغذ دیواری پاک می‌شوند. برای این منظور می‌توانید از یک دستمال مرطوب تمیز استفاده کنید. گاهی برای کاغذ دیواری‌های کاغذی پاک کن یک راهکار بسیار موثر برای پاک کردن خط مداد است.

پاک کردن رد دست و انگشت

در بسیاری از موارد و حتی روزانه رد دست، به ویژه اگر کمی چرب باشد، روی برخی از انواع کاغذ دیواری‌ها باقی می‌ماند. برای پاک کردن رد دست و انگشت به منظور نگهداری از کاغذ دیواری بهتر است فقط یک پارچه یا ابر نم‌دار تمیز را استفاده کنید.

پاک کردن رد دست و انگشت

پیشنهاد مطالعه: مطلب با پرده حریر زیبایی و روشنایی را به منزل دعوت کنید را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…