کنترل آرتروز با گیاهان دارویی

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آرتروز سبب تجزیه غضروف می‌شود و باعث می‌شود استخوان‌های مفصل به هم ساییده شوند. این مسئله می‌تواند باعث درد، سفتی و سایر علائم شود.
کنترل آرتروز

تعداد زیادی ویتامین، مواد معدنی، گیاهان دارویی و مکمل برای بیماری آرتروز وجود دارد که ظاهرا به کنترل علائم در افراد مبتلا کمک می‌کنند، اما برخی از آن‌ها ازلحاظ علمی تایید و حمایت نمی‌شوند. مجله دلتا در این مطلب توجه بیشتری به گیاهان موثر در کنترل آرتروز دارد.

پیشگیری آرتروز

گیاهان دارویی و ادویه‌های مخصوص آرتروز

چای سبز

چای سبز خواص ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدانی قوی دارد. این به دلیل وجود پلی فنل‌ها است. ماده دیگر چای سبز که خواص آنتی‌اکسیدانی قوی ایجاد می‌کند، اپی گالوکاتچین ۳- گالات (EGCG) است. این ماده به استحکام استخوان‌ها و غضروف کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد چای سبز و ورزش به‌تنهایی یا با همدیگر موجب بهبود در فعالیت بیماری، بازسازی استخوان و کاهش فرایند فرسودگی استخوان در بیماران مبتلابه آرتروز روماتیسمی می‌شود.

آرتروز

گیاه پنجه شیطان

گیاه پنجه شیطان بومی آفریقای جنوبی است که خواص ضدالتهاب و تسکین‌دهنده درد دارد. در یک مطالعه بالینی، ۸۹ فرد مبتلابه آرتروز گیاه پنجه شیطان را به مدت هشت هفته دریافت کردند. این پژوهش نشان داد بعد از ۳۰ و ۶۰ روز درمان، بیمارانی که پنجه شیطان دریافت کردند، کاهش چشمگیری در درد داشتند.

عوارض جانبی مهم پنجه شیطان عبارت‌اند از:

  • ناراحتی معده
  • سردرد
  • کاهش اشتها
  • تهوع
  • زنگ زدن در گوش‌ها

زردچوبه

زردچوبه ریشه گیاهی ست که هم‌خانواده زنجبیل است. کورکومین ماده شناخته‌شده در زردچوبه است که به ممانعت از التهاب و ممکن است اثر رقیق‌کننده خون داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد زردچوبه خواص ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان دارد که می‌تواند به پیشگیری از آرتروز کمک کند.

گیاهان دارویی

زنجبیل

مواد شیمیایی گیاهی در زنجبیل خواص ضدالتهابی دارند که ممکن است به کاهش التهاب و درد در مفاصل کمک کند. تحقیقات نشان داده که زنجبیل بیان ژن پیش التهابی را کاهش می‌دهد همچنین قابلیت افزایش ژن‌های ضدالتهابی را کاهش می‌دهد. زنجبیل به شکل پودر، کپسول، چای، عصاره و روغن موجود است. اگر در حال مصرف رقیق‌کننده‌های خون هستید یا سنگ کیسه صفرا دارید، زنجبیل بهتر است توصیه نشود.

میخک

میخک حاوی یک ماده شیمیایی ضدالتهابی است که می‌‌تواند در مکانیسم بدن برای تحریک آرتروز اختلال ایجاد کند. در تحقیقی که انجام شد محققان متوجه شدند که ترکیب ضدالتهابی موجود در میخک از آزاد شدن پروتئین‌های ایجادکننده التهاب جلوگیری می‌کند. میخک حاوی آنتی‌اکسیدان است که در کند کردن سرعت تخریب غضروف و استخوان ناشی از آرتروز بسیار ضروری است.

گیاهان درمانی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم ویدئو عوارض خطرناک زیاد نشستن را ببینید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

    ،👌👌

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۷ ب٫ظ

      ممنون 🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…