تضمین سلامت قلب و کنترل دیابت با این آجیل خوشمزه

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بادام‌ها دانه‌های خوراکی گیاه Prunus duclis هستند، که معمولا درخت بادام نامیده می‌شود. آن‌ها بومی منطقه خاورمیانه هستند.
خواص بادام درختی

بادام‌ها در دنیای آجیل‌ها از همه محبوب‌تر هستند و کاربرد بیشتری هم دارند. آن‌ها سرشار از مواد مغذی و اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدان ، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. در این مطلب از مجله دلتا در مورد خواص بادام درختی گفته‌شده است.

بادام درختی

خواص بادام درختی که شما را شگفت زده می‌کند

بادام، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها

یکی از خواص بادام این است که منبع شگفت‌انگیز آنتی‌اکسیدان هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها به حفاظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند، استرس اکسیداتیو به سلول‌های شما صدمه می‌زند و به التهاب، پیری و بیماری‌هایی همچون سرطان مرتبط هستند. آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند در بادام به میزان زیادی در لایه قهوه‌ای پوست آن تجمع یافته است.

منبع عالی ویتامین E

ویتامین E یکی از آنتی‌اکسیدان‌های محلول در چربی است. این آنتی‌اکسیدان‌ها تمایل به تجمع در غشاهای سلولی بدن دارند تا از سلول‌ها در برابر استرس اکسیداتیو پیشگیری کنند. بادام‌ها یکی از بهترین منابع ویتامین E هستند به‌طوری‌که فقط یک اونس آن تامین کننده ۳۷% مقدار توصیه‌شده روزانه است.

کمک به کنترل قند خون

مغزها جزو خوراکی‌های کم کربوهیدرات به‌شمار می‌روند اما سرشار از اسیدهای چرب و پروتئین نیز هستند. این ویژگی‌ها مغزها را یک انتخاب عالی برای افراد مبتلا به دیابت می‌سازد. یکی دیگر از خواص بادام این است که مقدار بالایی منیزیم دارد.

کاهش فشارخون

یکی از خواص بادام به‌واسطه وجود منیزیم موجود در آن‌ است که به کاهش فشارخون هم کمک می‌کند. فشارخون بالا یکی از مشکلاتی است که منجر به حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه می‌شود. صرف‌نظر از بالا بودن وزن شما، کمبود منیزیم به میزان زیادی به فشارخون بالا مرتبط است.

خواص بادام

کاهش گرسنگی و کاهش مصرف کالری

بادام‌ها کم کربوهیدرات و سرشار از پروتئین و فیبر هستند. هم پروتئین و فیبر افزایش‌دهنده سیری هستند. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا کمتر کالری مصرف کنید. یک تحقیق چهارهفته‌ای در مورد ۱۳۷ شرکت‌کننده نشان داد که یک وعده ۱/۵ اونسی (۴۳ گرم) بادام به میزان زیادی گرسنگی و میل به خوردن را کاهش می‌دهد.

موثر در کاهش وزن

آجیل‌ها حاوی چندین ماده مغذی هستند که بدن تلاش می‌کند تا آن‌ها را تجزیه و هضم کند. بدن شما حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کالری آجیل‌ها را جذب نمی‌کند. به علت خاصیت سیرکنندگی آن‌ها، آجیل‌ها یک افزودنی عالی برای رژیم موثر کاهش وزن هستند. تحقیقات انسانی هم این مسئله را تایید می‌کند.

بادام‌ها به‌جز این‌که سرشار از اسید چرب هستند، به‌عنوان یک غذای دوستدار کاهش وزن هم شناخته می‌شوند. بادام و سایر آجیل‌های خوراکی کالری بالایی دارند. به همین دلیل در صورت استفاده به‌عنوان میان وعده، باید آن‌ها را جزو لیست خوش‌گذرانی‌های گاه‌به‌گاه قرارداد نه برای همیشه و هرروز.

خلاصه همه خواص بادام

بادام‌ها حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب سالم، فیبر، پروتئین، منیزیم و ویتامین E هستند. خواص بادام برای سلامتی شامل کاهش قند خون، کاهش فشارخون و کاهش سطح کلسترول است. آن‌ها می‌توانند گرسنگی را کاهش داده و کاهش وزن را تقویت کنند.

بیماری قلبی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۵ ماده‌ غذایی که برای سلامت چشم معجزه می‌کند را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…