روش‌هایی ساده برای داشتن پوستی شاداب

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوستی شاداب میخواهید؟ باید بدانیم که شاداب شدن پوست در عرض یک روز امکان پذیر نیست. اما می‌توانید پوست خود را در مدت کوتاه مثلا یک ماه بهبود ببخشید.
Untitled 1 261 روش‌هایی ساده برای داشتن پوستی شاداب

یک ماه مدت زمان لازم برای جایگزین شدن سلول‌های جدید به جای سلول‌های قدیمی است. در این مطلب از مجله دلتا تعدادی توصیه برای داشتن پوست شاداب آورده‌ایم. این توصیه‌ها را در مراقبت از پوست خود به کار بگیرید.

راهکارهای داشتن پوست شاداب و سالم

با ماساژ دائمی کار خود را آغاز کنید

درمان ماساژی سلول‌های مرده انباشته روی پوست شما را از بین می‌برد. اگر این سلول‌های مرده از بین نروند، منافذ پوست را می‌بندند و موجب به‌وجود آمدن جوش می‌شوند.

پوست شاداب

برای داشتن پوست شاداب مولتی ویتامین بخورید

خوردن مولتی ویتامین بهترین راه برای تکمیل رژیمی است که شامل مواد غذایی کافی نیست. البته باید مراقب باشید که در خوردن ویتامین زیاده روی نکنید. پوست شما مانند دیگر ارگان‌های بدن است که نیاز به تعادلی مناسب بین ویتامین‌ها و مواد غذایی دارد.

حتما قبل از خواب صورت خود را بشویید

خوابیدن با صورت نشسته بدترین کاری است که می‌توانید با پوست خود انجام دهید. اگر سلول‌های مرده موقع خواب روی پوست شما باقی بمانند، موجب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می‌شوند.

از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

درست پس از دوش گرفتن وقتی پوست شما هنوز مرطوب است، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این کار به پوست کمک می‌کند تا رطوبت جذب کرده در هنگام دوش گرفتن را در خود حفظ کند.

پوست شاداب

آرامش برای داشتن پوست شاداب

داشتن استرس زیادی دارای اثرات منفی بر روی تمامی اعضای بدن از جمله پوست می‌گذارد. وقتی استرس داشته باشید، پوست شما زودتر پیر می‌شود.
استفاده از فنون مدیتیشن در کاهش استرس، کمک به آرامش جسمی و روحی و داشتن پوس شاداب مؤثر است.

کاری کنید که خون شما گردش و پمپاژ سریعتری داشته باشد

وقتی ورزش می‌کنید، گردش خون شما سریع‌تر می‌شود، بنابراین ویتامین‌ها، مواد معدنی و اکسیژن به پوست شما رسیده و آن را شاداب‌تر می‌کند.

مراقب مقدار نمک در رژیم خود باشید

برخی افراد نسبت به ید موجود در نمک طعام حساس هستند به همین خاطر مقدار زیاد مصرف آن موجب ایجاد کهیر و جوش روی پوست می‌شود.

مقداری روغن در رژیم غذایی خود بگنجانید

رژیم غذایی با روغن بسیار کم که در آن کمتر از ۱۰ درصد کالری روغن تامین می‌شود، ممکن است در طی زمان باعث خشکی پوست شود. روغن‌هایی که برای پوست خوب هستند شامل روغن زیتون، آووکادو، کره بادام زمینی، روغن دانه‌های گیاهی و مغزهای آجیلی است.

پوست شاداب

آب بنوشید

وقتی تشنه هستید پوست شما خشک و تیره به‌نظر می‌رسد اما توجه کنید که برای داشتن پوست شاداب از نوشیدنی‌های ساده به جای نوشیدنی‌های گازدار استفاده کنید. میوه‌جات و سبزیجات نیز منابع خوبی برای تامین آب بدن هستند.

برای داشتن پوست شاداب زود بخوابید

کمبود خواب دارای اثرات منفی روی پوست است، صورت شما رنگ طبیعی خود را از دست می‌دهد و چشمان شما گود می‌افتد. شب بهترین زمان برای درمان پوست است.
مطالعات نشان می‌دهد که دمای پوست هنگام خواب افزایش می‌یابد و هرچه پوست گرم‌تر باشد، مواد سازنده فعال مواد غذایی را بیشتر جذب می‌کند.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ۱۲ درمان خانگی رفع خشکی دست را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۰۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…