۷ ترفند طلایی برای بزرگنمایی آشپزخانه کوچک

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید آشپزخانه شما بزرگ‌تر ازآنچه هست به نظر برسد تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با ترفندهای بصری، حسی در شما ایجاد شود که فکر کنید فضا وسیع‌تر است.
روش‌ های بزرگنمایی آشپزخانه کوچک

آشپزخانه را می‌توان یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک خانه نامید، چراکه خانم خانه وقت زیادی را در آن سپری می‌کند. در این مطالب از مجله دلتا به بیان روش‌ های بزرگنمایی آشپزخانه کوچک پرداخته می‌شود.

استفاده از کابینت های شفاف

یکی از روش های بزرگنمایی آشپزخانه کوچک استفاده از کابینت هایی با درب‌های شیشه‌ای است. اگر می‌توانید درهای توپر (چوبی یا فلزی) کابینت‌ها و به‌خصوص کابینت‌های بالایی را با درهای شیشه‌ای تعویض کنید. درهای شیشه‌ای، کابینت‌ها را به لحاظ بصری سبک‌تر جلوه می‌دهند و به چشم اجازه حرکت به عقب را می‌دهند.

روش‌ های بزرگنمایی آشپزخانه کوچک

انتخاب کابینت‌های یک رنگ

کابینت‌ها را با رنگی مشابه دیوار در نظر بگیرید. یکی از بهترین روش های بزرگنمایی آشپزخانه کوچک استفاده از رنگ‌های روشن است که نور را منعکس می‌کنند. همچنین موجب می‌شوند که فضا بزرگ‌تر احساس شود و این مطمئنا مناسب‌ترین و ایمن‌ترین روش است.

روش‌ های بزرگنمایی آشپزخانه کوچک

انتخاب وسایل مناسب در فضای آشپزخانه کوچک

در  آشپزخانه خود از وسایلی استفاده کنید که کمترین فضا را اشغال کنند. جزیره‌ای کوچک و جمع‌وجور، صندلی‌هایی با پایه‌های نازک، چهارپایه‌های ساده و میزهای باریک را انتخاب کنید که فضای ارزشمند موجود را از بین نبرند. از مبلمان با پایه‌های حجیم یا توپر خودداری کنید، چراکه به لحاظ بصری حجیم هستند.

انتخاب وسایل مناسب

استفاده از خطوط عمودی فضا

یکی دیگر از روش‌های بزرگنمایی آشپزخانه کوچک  استفاده از خصوص عمودی است. خطوط عمودی روی دیوار و یا مصالحی با بافت عمودی می‌توانند توجه را به سمت ارتفاع و سقف فضا برده و ذهن افراد را از کوچکی ابعاد فضا دور کند و آشپزخانه کوچک شما را بزرگتر نشان دهد.

استفاده از قفسه‌های توکار

از قفسه، کابینت‌ و گنجه‌های توکار که هم‌سطح با دیوار هستند استفاده کنید. کابینت‌های بزرگ، کابینت‌های تزئینی و جزئیات زیاد و پرخرج‌ می‌توانند آشپزخانه را به قطعات کوچک تقسیم کنند. به یاد داشته باشید که در فضاهای کوچک، خرد کردن فضا اشتباه بزرگی است. در عوض از عناصر متناسب و درخور ابعاد فضا، براق، شفاف و صاف استفاده کنید که ظاهری یکدست و خوشایند ایجاد کند و فضا را وسیع‌تر جلوه دهد.

استفاده از قفسه‌های توکار

پرهیز از قرار دادن وسایل اضافی روی کانتر

یکی دیگر از روش‌های بزرگنمایی آشپزخانه کوچک  این است که نباید روی کانتر، سطح روی کابینت‌ها و قفسه‌ها (شلف‌ها) را با هرج‌ومرج لوازم آشپزخانه شلوغ کنید. بلکه به‌جای آن بهتر است بر روی تعداد بسیار کمی از لوازم ضروری و مهم تمرکز کنید و باقی را از دید پنهان کنید.

بزرگنمایی آشپزخانه کوچک با استفاده از نور طبیعی

فضایتان را غرق نور کنید. چه آشپزخانه‌ خود را با رنگ‌های روشن و چه با رنگ‌های تیره، رنگ‌آمیزی کرده باشید، تابش نور می‌تواند در بزرگ‌تر جلوه دادن فضا به شما کمک کند. بگذارید پنجره‌ها آزادانه نور را به فضای داخلی خانه‌ خود دعوت کنند و به‌هیچ‌وجه مانع ورود نور نشوید.

استفاده از نور طبیعی

پیشنهاد مطالعه: مطلب با رنگ طلایی خانه خود را شیک و مدرن کنید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…