خورشت شلغم، مقوی و لبریز از ویتامین

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خورشت شلغم از خورشت‌های ایرانی است که بافت و مزه جالبی دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر شلغم خریداری کردید، حتما این خورشت را بپزید و از مزه دلپذیر و خواص زیاد آن بهره ببرید.
طرز تهیه خورشت شلغم

خورشت شلغم یکی از ‌خورشت‌های سالم و مقوی است که می‌توانید هم‌زمان با رسیدن فصل شلغم آن را در منزل تهیه کنید. این ‌خورشت را می‌توانید همانند دیگر ‌خورشت‌های سنتی ایرانی با مرغ یا گوشت ‌خورشتی یا به صورت گیاهی تهیه کنید. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه خورشت شلغم را یاد بگیریم.

این ‌خورشت خوشمزه را می‌توانید به صورت خوراک نیز درست کنید و با نان سرو نمایید و از خواص خوب شلغم نیز بهره‌مند شوید. شلغم میوه نیست بلکه ریشه یک گیاه است. هم ریشه و هم خود شلغم منبع خوبی از ویتامین C هستند که برای کنترل قند خون بسیار مناسب است و اثرات ضد التهابی دارد و در برابر باکتری‌های مضر از شما محافظت می‌کند.

مواد لازم

  • گوشت ‌خورشتی ۳۰۰ گرم
  • شلغم ۴ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • آلو بخارا ۵ عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • چوب دارچین ۱ تکه
  • رب گوجه‌فرنگی ۱‌ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و پودر دارچین به مقدار لازم

خورشت شلغم و آلو

طرز تهیه ‌خورشت شلغم

مرحله اول

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. سپس داخل یک قابلمه یا زودپز ریخته و به همراه کمی روغن و زردچوبه پیازها را تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بوی خامی زردچوبه گرفته شود. بعد گوشت را اضافه کنید.

مرحله دوم

در ادامه گوشت را به همراه فلفل سیاه و پیاز خوب سرخ کنید تا گوشت‌ها کاملا سرخ شوند. این کار باعث می‌شود گوشت خوشمزه شود و بوی زهم آن کاملا گرفته شود. حالا چوب دارچین را اضافه کنید و چند پیمانه آب جوش ریخته و بگذارید تا به جوش بیاید سپس حرارت را کم کنید تا گوشت بپزد.

مرحله سوم

در ادامه وقتی گوشت پخت، چوب دارچین را خارج کنید و داخل یک تابه با کمی روغن رب را تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. سپس به قابلمه گوشت اضافه کنید. شلغم‌ها را پوست بگیرید و به ابعاد دلخواه خرد کنید و داخل همان تابه کمی سرخ کنید و به گوشت اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد از افزودن گوشت باید آلو را اضافه کنید. آلو بخارا را از قبل با کمی آب خیس کنید و به همراه همان آب داخل قابلمه ریخته و کمی زعفران و نمک و پودر دارچین بیفزایید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا آلو‌ها نیز بپزد. بعد از آن چک کنید و نمک ‌خورشت را اندازه بگیرید و زمانی که تقریبا غلیظ شد خورشت شلغم را به همراه پلو میل نمایید.

دستور پخت خورشت شلغم

پیشنهاد مطالعهدستور پخت خورشت تره فرنگی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۱۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…