اگر سردرد دارید از این غذاها دوری کنید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با رعایت نکات زیر می‌توانید از ایجاد سردرد‌های مکرر و میگرنی جلوگیری کنید. لیستی از غذاهای مصرف شده قبل از سردرد تهیه کنید و غذاهای تحریک کننده را حذف کنید.
مواد غذایی عامل سردرد

اگر به طور مداوم دچار سردرد می‌شوید یا مستعد میگرن هستید، بعضی از مواد تحریک‌کننده سردرد درواقع داخل آشپزخانه شما قرارگرفته‌اند که باید حتی‌الامکان از آن‌ها پرهیز کنید. در این مطلب از مجله دلتا چند مورد از مواد غذایی عامل سردرد را معرفی می‌کنیم.

اگر سردرد دارید از این غذاها دوری‌کنید

ممکن است پس از خیره شدن طولانی مدت به نمایشگر و یا نداشتن خواب کافی دچار سردرد شوید. با این‌ وجود، برخی از علل جالب‌تر سردرد که شما ممکن است ندانید، می‌تواند غذاها و نوشیدنی‌های موردعلاقه شما باشد.

سردرد

نوشیدنی گازدار

اگر دچار سردرد هستید به مصرف نوشابه رژیمی خود توجه کنید. خیلی از افراد با مصرف نوشابه‌های رژیمی علائمی همانند سرگیجه، از دست دادن حافظه و سردرد داشتند. در گزارشات آمده است که اگر افراد نوشیدنی‌هایی که با آسپارتام شیرین شده‌اند را انتخاب کنند، نباید بیش از ۵۰ میلی‌گرم در روز مصرف کنند (یک نوشیدنی ۳۵۰ میلی‌لیتری تقریبا ۱۸۰ میلی‌گرم آسپارتام دارد).

مواد غذایی و سردرد

موز و آووکادو رسیده

موزهای رسیده و آووکادوها مقادیر بالایی تیرامین دارند. غذاهای خاصی که تیرامین بالایی دارند موجب میگرن می‌شوند. حتی اگر مستعد میگرن نیستید، میزان بالای تیرامین باز هم می‌تواند تحریک‌کننده سردرد باشد.

انواع آجیل کهنه و ترشی‌ها

پنیرهای کهنه، آجیل‌ها، زیتون و محصولات ترشی انداخته، کناربشقابی‌های محبوب در بین مردم هستند. اما این خوردنی‌های کوچک نیز تیرامین بالایی دارند.

عوامل ایجاد سردرد

پنیر

عامل عمل آورنده پنیر مزه آن را بهتر می‌کند و عمر آن را هم طولانی‌تر می‌کند و همچنین حاوی تیرامین است. بلوچیز، بری، چدار، فتا، موزارلا، پارمزان و پنیر سوئیسی میزان بالایی تیرامین دارند که تحریک‌کننده سردردهای میگرنی هستند.

پنیر

گوشت سرد، از مواد غذایی عامل سردرد

ساندویچ‌های موردعلاقه شما می‌توانند یک تحریک‌کننده سردرد در وعده ناهار باشند. میزان بالای تیرامین و افزودنی‌های غذایی همانند نیترات یا نیتریت می‌تواند جریان خون را به مغز در برخی افراد افزایش دهد. یک سردرد القا شده توسط نیترات چیز راحتی نیست چون معمولا موجب درد در هر دو سمت سر می‌شود.

شکلات

این خوراکی خوشمزه و شادی‌بخش می‌تواند موجب سردرد شود. شکلات حاوی چندین ماده است که ممکن است مسئول این موضوع باشند مانند کافئین، تیرامین و فنیل اتیل آمین (یک انتقال‌دهنده عصبی که اثرات تحریک‌کننده دارد). درحالی‌که این ترکیب ممکن است برخی افراد را دچار غش و بیهوشی کند برای عده‌ای هم تحریک‌کننده سردرد است.

حذف وعده‌های غذایی

به گزارش NIH (مرکز ملی سلامت) حذف وعده‌های غذایی می‌تواند منجر به سردرد شود که به علت کاهش قند خون یا هیپوگلیسمی است. وقتی‌که وعده غذایی را حذف می‌کنید، سطح قند خون پایین می‌آید که موجب افزایش تنش ماهیچه‌ای می‌شود و دوباره رگ‌های خونی منبسط می‌شوند، همه این‌ها یک عامل دیگر به بروز سردرد اضافه می‌کند.

سردرد

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب گزگز شدن کف پا را جدی بگیرید را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۰۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…