عروس بهشتی تنگه‌های ایران‌زمین

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عروس تنگه‌های ایران، لقب یکی از اعجاب‌انگیزترین دره‌ها به نام «رغز» است. این تنگه یکی از خارق‌العاده‌ترین شاهکارهای طبیعی ایران است.
تنگه رغز در استان فارس

برای رسیدن به این تنگه خارق‌العاده، باید سفری ماجراجویانه و هیجان‌انگیز را آغاز کنید و رهسپار استان فارس شوید تا در نزدیکی شهر تماشایی داراب، این تنگه زیبا و اسرارآمیز را ببیند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با تنگه رغز در استان فارس آشنا شوید.

csc عروس بهشتی تنگه‌های ایران‌زمین

تنگه رغز در استان فارس

تنگه رغز، عروس تنگه‌های ایران، جایی است که آب و سنگ در برخوردی هزاران ساله انواع جلوه‌‌های زیبای معماری طبیعت را ایجاد کرده‌ا‌ند. هر آبشار یا آبگیر با دیگری متفاوت است و هرکدام زیبایی خاص خود را دارد. دیواره‌‌های بزرگ و عظیم رغز، در طول مسیر گاه سر به هم آورده‌ا‌ند و یک غار را تداعی می‌کنند و گاه از هم فاصله می‌گیرند و محوطه‌ای زیبا را می‌سازند. صدای دلنشین آبشار، فرود و صعود‌های زیبا، شنا در میان حوضچه‌‌های زلال و دیدن ماهی‌‌های زیبای قزل آلا، همه و همه از جمله لحظات جذاب و به‌یادماندنی حضور در تنگه زیبای ‌رغز است.

جاذبه های گردشگری فارس

چرا این تنگه رغز نام دارد؟

رغز به‌معنای راه بکر و لغزنده است. گرچه این نام در بین کوه‌نوردان و طبیعت‌دوستان ایران است، ولی مردمان محلی به آن تنگه رودخیز می‌گویند که آبی به زلالی اشک چشم دارد.

تنگه رغز کجاست؟

تنگه رغز داراب یا دره رغز در بخش فسارود، در ۳۰ کیلومتری شمال‌غربی شهر داراب و در نزدیکی روستای رغز قرار دارد. این روستا یکی از مناطق بکر طبیعت‌گردی ایران است. این تنگه در منطقه‌ای بنام حسن آباد، در جنوب شرقی استان فارس که از شمال به شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان، از غرب به شهرستان فسا، از جنوب به شهرستان لار و زرین دشت و از شرق به استان هرمزگان محدود می‌شود.

پیمایش تنگه رغز

برای رسیدن به منطقه رغز، دو مسیر پیمایش وجود دارد. یکی با حدود چهار ساعت کوهپیمایی و مسیر دیگری که حدود دو ساعت با خودرو و حدود دو ساعت کوهپیمایی دارد.

دیدنی های استان فارس

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند مروارید پنهان شده در دل جنگل‌های مازندران.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۵۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۵۲ ب٫ظ

    بله عالی است خیلی ممنون

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۰۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۴۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…