طرز تهیه توپک پنیری، ترد و خوشمزه

1
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرز تهیه توپک پنیری بسیار ساده است و می‌تواند یکی از فینگرفودهای خوشمزه‌ای باشد که شما برای منوی غذای دورهمی‌های دوستانه و مهمانی‌های خانوادگی استفاده می‌کنید.
تهیه توپک پنیری

فینگرفود‌ها آن‌قدر پر طرفدار و محبوب هستند و تنوع وسیعی دارند. فینگرفودها برای پذیرایی در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها عالی هستند؛ علاوه‌ بر این برای کودکان هم خوراکی‌های جذابی به شمار می‌روند و از آن‌ها بسیار استقبال می‌کنند. امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه توپک پنیری را به شما آموزش دهیم که در واقع یک توپ سوخاری خوشمزه از سیب‌زمینی با مغز پنیر است؛ با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه توپک پنیری

برای تهیه این سوخاری خوشمزه به 1 بسته تردیلای خردشده، 5 عدد سیب‌زمینی متوسط، یک عدد تخم مرغ، 2 پیمانه آرد سفید، 200 گزم پنیر پیتزا و به مقدار کافی نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و آویشن نیاز دارید.

طرز تهیه توپک پنیری

طرز تهیه توپک پنیری

توپک پنیری جزو آن دسته از غذاهای فست‌فودی است که می‌توان آن را به روش‌های مختلفی آماده کرد؛ اما در این مطلب قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید با مواد اولیه در دسترس که در هر خانه‌ای یافت می‌شود، یک غذای متنوع برای عزیزانتان تهیه کنید.

مرحله اول

برای تهیه توپک پنیری، ابتدا سیب‌زمینی‌ها را به نمک و روغن آغشته می‌کنیم. سپس درون فویل می‌پیچیم و به مدت یک ساعت داخل فر قرار می‌دهیم تا بپزد (در صورتی که به فر دسترسی نداشتید، می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را درون آب بپزید).

مرحله دوم

بعد از پخت، سیب‌زمینی‌ها را به خوبی له می‌کنیم و بعد به آن ادویه اضافه کرده و مجدد مخلوط کنید؛ بعد از اینکه سیب‌زمینی را کاملا له کردید، به اندازه یک قاشق غذاخوری، از سیب‌زمینی‌ها را بردارید و کف دست پهن کنید.

مطلب پیشنهادی:  5 اشتباه که هنگام شستن صورت نباید انجام دهید

مرحله سوم تهیه توپک پنیری

درون آن پنیر پیتزا قرار می‌دهیم و گرد می‌کنیم تا به شکل توپک دربیاید. بعد از اینکه تمامی توپک‌ها را آماده کردید، به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار دهیمدتا کمی سفت شود.

طرز تهیه توپک پنیری

مرحله چهارم

در این مرحله بعد از گذشت یک ساعت توپک‌ها را از یخچال درآورده و به آرد سوخاری آغشته کنید؛ برای تهیه آرد سوخاری در ابتدا لازم است که توپک‌ها را ابتدا درون آرد سفید زده و در مرحله دوم به تخم مرغ بزنید و بعد در آخرین مرحله توپک‌ها را در تورتیلای  خرد شده بغلتانید.

مرحله پایانی طرز تهیه توپک پنیری

بعد از آنکه همه توپک‌ها را دو بار به آرد، تخم مرغ و ترتیلا آغشته کردید، آن‌ها را درون روغن داغن غوطه‌ور سرخ کنید و وقتی که تغییر رنگ داد و طلایی شد، توپک‌ها را در آورده و روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود؛ در نهایت توپک‌ها آماده‌اند آن‌ها را درون ظرف سرو قرار داده و نو‌ش‌جان کنید.

یک نظر

  1. مرضیه

    1 مرداد 1402 در 7:10 ب.ظ

    واااای دلم ضعف رفت چه خوش آبرنگِ من عاشق این مدل غذا هستم درست کردنش راحت و خوردنش هم راحت بدون دردسر😉😋 بنظرم عالی بود حتماً درست میکنم و تشکر بابت آموزش غذا🙏

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با این روش چین و چروک پوستتان را از بین ببرید

از بین بردن چین و چروک پوست خواسته اکثر افراد است و همواره برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند…