شهر عجیبی که مردم آن سنگ شدند!

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پمپئی شهری است باستانی که از دل خاکسترهای آتشفشانی سربرآورده است. اجساد کشف‌شده در این شهر، حقایقی جالب در مورد تاریخ و واقعیات روم باستان را نشان می‌دهد.

پمپئی یکی از جاذبه‌های تاریخی و ارزشمند ایتالیا است. این جاذبه هر ساله مورد بازدید بسیاری از گردشگران مشتاق قرار می‌گیرد. آن‌ها دوست دارند کمی بیشتر با تاریخچه این شهر و فاجعه‌ای که نابودی آن را رقم زد، آشنا شوند. با ما در دلتامگ همراه شوید تا با شهر پمپئی در ایتالیا آشنا شوید.

شهر پمپئی در ایتالیا

فوران آتشفشان وزوو، این شهر و بسیاری دیگر از شهرها و روستاهای دور و نزدیک را تخریب کرده و جان بسیاری را گرفت. این شهر مقصدی ایده‌آل برای عاشقان دنیای گردشگری سیاه است. جایی که هنوز هم در آن ردی از ترس مرگ و میر باقی مانده است. به‌خصوص اگر به بازدید اجساد سنگ شده از قربانیان این فاجعه مرگبار برویم که در میان خاکسترهای آتشفشانی برای قرن‌ها از نظر پنهان مانده بودند.

شهر سنگی پمپئی در ایتالیا

کسانی که سنگ شدند

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این شهر، اهالی آن هستند که به سنگ تبدیل شده‌اند. در پی رخ دادن این فوران آتشفشانی، ابتدا گازی سمی در منطقه پخش شد. این گاز منجر به کشته شدن تمامی جانداران شهر شد. مردم و حیواناتی که در حال فرار بودند، در گوشه و کنار خانه‌ها و خیابان‌ها افتاده و جان سپردند. در ادامه لایه‌ای از خاکستر روی همه چیز را پوشانده و سپس مواد مذاب روی خاکستر را فرا گرفت.

مطلب پیشنهادی:  به‌ یادماندنی‌ترین سفر عمرتان را در ییلاق های مازندران تجربه کنید!

پس از فوران دود و خاکستر، مواد مذاب این کوه آتشفشان شروع به فوران کرد. بنا به شدت و گسترش مواد مذاب، به نظر می‌رسد فوران این مواد ۹ مایل (برابر با حدودا ۱۴.۵ کیلومتر) به سوی آسمان پرتاب شده و همانند باران بر سر شهر و مردم آن فرود آمده است. مردم این شهر فرصت فرار کردن را پیدا نکردند و در چندین دقیقه به کام مرگ فرورفتند.

شهر سوخته پمپئی در ایتالیا

خانه‌های پمپئی

بسیاری از خانه‌ها و ویلاهای این شهر و آثار باستانی آن به‌طور کامل و دست نخورده توسط کاوشگران و باستان‌شناسان از دل خاک بیرون آورده شد. شهر پمپئی با ثبت در میراث جهانی یونسکو به عنوان تنها شهر باستانی که بدون هیچ‌گونه دست‌خوردگی، سالم مانده است توانسته یکی از بهترین جاذبه‌های ایتالیا باشد.

یک نظر

  1. ناشناس

    24 دی 1402 در 7:45 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…