چیدمان مخصوص پذیرایی شما کدام است؟

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
توجه به نکات طراحی دکوراسیون پذیرایی در القای حس و انرژی مثبت خیلی مهم است. کاری که شما باید انجام دهید برقراری هماهنگی و تناسب بین تمامی بخش‌های پذیرایی منزل است.
چیدمان و دکوراسیون پذیرایی منزل

اتاق پذیرایی منزل از فضاهایی است که اعضای خانواده برای هر فعالیتی در آن حضور دارند و حتی پذیرایی از مهمان نیز در همین بخش از خانه است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی در مورد چیدمان و دکوراسیون پذیرایی منزل می‌پردازیم.

دکوراسیون پذیرایی مستطیل

در صورتی که سالن پذیرایی شکل مستطیلی داشته باشد، با توجه به این که فضا کوچک یا بزرگ دیده شود؛ می‌توان از الگوهای دکوراسیون مختلفی استفاده کرد.

بهترین حالت در پذیرایی کوچک این است که از مبلمان ال شکل استفاده کرده و طول بزرگ آن را در راستای طول سالن قرار دهید. با چسباندن طول ال به دیوار طولی پذیرایی، فضای بیشتری مقابل آن باز گذاشته و می‌توانید بهترین بهره‌برداری از پذیرایی را داشته باشید.

چیدمان و دکوراسیون پذیرایی منزل

دکوراسیون پذیرایی کوچک

اگر فضای پذیرایی شما کوچک است، باید از سرویس مبلمان ظریف استفاده کرده و تا حد امکان بهترین بهره‌برداری از فضا را داشته باشید. در صورتی که تلویزیون را در پذیرایی قرار می‌دهید، به جای انتخاب میز، از نصب تلویزیون روی دیوار استفاده کرده و به این شکل در فضا صرفه‌جویی موثری به‌عمل آورید.

بهتر است در پذیرایی کوچک از دکور یا ویترین‌های عریض پرهیز کرده و به تزیین فضا با آباژور یا دکورهای دیواری، بسنده کنید. در صورتی که می‌خواهید از دکور و کمد ویترین‌دار استفاده کنید به سراغ انواع ویترین‌های دیواری بروید. این مدل‌ها کمترین فضا از سطح زمین را اشغال می‌کنند.

چیدمان و دکوراسیون پذیرایی منزل

چیدمان پذیرایی مدرن

برای اینکه چیدمان و دکوراسیون پذیرایی منزل مدرن باشد، در ابتدا باید به رنگ‌ها توجه کنید. باید رنگ زمینه یک رنگ خنثی باشد. در این بین می‌توانید از اکسسوری‌هایی با رنگ تیره‌تر استفاده کنید تا خودنمایی کنند. می‌توانید از وسایل زاویه‌دار و هندسی مانند مبل‌های مربعی استفاده کنید.

به تعداد اکسسوری‌ها توجه کنید. نباید اکسسوری‌ها تعدادشان زیاد باشد. به‌عنوان مثال نباید همزمان چند کتاب یا شمع را در یک نقطه بگذارید. اگر به دنبال فضایی آرام هستید بهتر است رنگ مبل با رنگ زمینه یکی باشد اما اگر به دنبال یک فضای پر انرژی هستید رنگ مبلمان را با رنگ‌های حاشیه‌ای ست کنید.

 

چیدمان پذیرایی مدرن

نورپردازی در دکوراسیون اتاق پذیرایی

نورپردازی پذیرایی با استفاده از لوسترهای لوکس، دیوارکوب و آباژورهای قدی عالی خواهد بود و معمولا در اتاق پذیرایی، از نورپردازی ملایم‌تری استفاده می‌شود. به ویژه اگر تلویزیون در حال قرار گرفته باشد، ترجیح به نورپردازی ملایم خواهیم داشت.

در هر بخشی از فضای اتاق پذیرایی که سرویس ناهارخوری را جای داده‌اید، از نورپردازی متمرکز استفاده کنید. در این صورت زمان سرو ناهار یا شام، نور کافی بر میز ناهارخوری مسلط باشد.

نورپردازی پذیرایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ دلیلی که شما را عاشق خانه‌های کوچک می‌کند را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۰۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…