کوچک شدن مغز، چالش جدید انسان های امروزی

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محققان پس از انجام آزمایش‌‌های متعدد به این نتیجه رسیده اند که اندازه مغز انسان‌های مدرن در حال کوچک شدن است.
کوچک شدن مغز انسان امروزی

یافته‌های جدید و منتشر شده دانشمندان کاهش سطح نسبت وزنی مغز و بدن را در انسان های مدرن نشان می‌دهد که با افزایش چاقی ارتباطی دارد. در طول ۴ میلیون سال گذشته، اندازه بدن افزایش یافته و مغز با سرعتی نامتناسب نسبت به بقیه بدن رشد داشته است. اعتقاد بر این است که افزایش نسبت وزنی مغز و بدن عامل اصلی بالاتر رفتن توانایی شناختی مشاهده شده در پستانداران است. برخلاف تکامل انسان در این سال‌ها، اندازه توده مغزی هومو مدرن (AM) به طور قابل توجهی در ۵۰ هزار سال گذشته کاهش یافته است. با مجله دلتا همراه ما باشید تا با کوچک شدن مغز انسان های امروزی بیشتر آشنا شوید.

کوچک شدن مغز انسان های امروزی

مشخص نیست چرا اندازه مغز انسان ها کاهش یافته است. در یک مطالعه، سی هولوسن و ۲۵ اسکلت AM Homo بررسی شدند. همچنین از داده‌های کالبد شکافی ۱۹ فرد فوت شده بین سال‌های ۱۹۸۰-۱۹۸۲ استفاده شد. نسبت وزنی مغز و بدن در تعیین میزان قوه شناختی انسان ماقبل تاریخ کاربرد داشت.

اندازه مغز در انسان‌ های امروزی چند درصد کاهش یافته است؟

اندازه مطلق مغز در انسان‌های امروزی ۵.۴۱۵ درصد کاهش یافته است. به نظر می‌رسد که تغییرات اندازه بدن بیشتر مربوط به تغییر اندازه مغز انسان ها باشد. در طول ۵۰ هزار سال گذشته، سطوح نسبت وزنی مغز و بدن نسبتا ثابت باقی مانده است به جز انسان‌های امروزی که افزایش BMI را تجربه کرده‌اند. محققان استدلال می‌کنند که کاهش اندازه مغز یک پاسخ انطباقی به تغییر فیزیولوژی به‌ ویژه توده بدنی انسان‌های مدرن است.

عوامل محیطی

با توجه به اینکه عوامل محیطی گذراتر از ژنتیک هستند، مشخص نیست که آیا تغییرات فیزیکی در مغز یا استعداد‌های ژنتیکی در دراز مدت تاثیر منفی بر توانایی شناختی انسان خواهد داشت یا خیر. پدیده‌ای که تاثیر مثبت بلندمدت عوامل محیطی را بر هوش انسان در طول قرن بیستم توصیف می‌کند. در طول ۳۰ سال گذشته و در بسیاری از نقاط جهان، کاهش قابل توجهی در IQ وجود داشته که بیشترین کاهش در کشور‌های صنعتی مشاهده شده است؛ بنابراین بهبود در اوضاع محیط ممکن است برای جبران اثرات طولانی مدت تغییرات ژنتیکی و فیزیکی بر مغز کافی نباشد.

کوچک شدن مغز انسان امروزی

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب غذاهای چینی که حتی فکر کردن به آن‌ها حالتان را بد می‌کند! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…