روستای وردیج، سفری یک روزه در قلب تهران

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روستای وردیج یکی از بهترین انتخاب‌های سفر یک روزه، برای ساکنان شهر تهران، به‌خصوص در غرب پایتخت است.
روستای وردیج در استان تهران

اگر ساکن تهران هستید یا قصد سفر به پایتخت را دارید، روستای وردیج می‌تواند مقصد خوبی برای گذراندن روزی مفرح در طبیعت زیبا برایتان باشد. روستای واریش نیز در امتداد مسیر روستای وردیج قرار دارد و مملو از باغ‌های پر از درختان میوه است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با روستای وردیج در استان تهران آشنا شوید.

روستای وردیج در استان تهران

روستای وردیج از زیباترین مناطق ییلاقی شهر تهران است که در شمال غرب پایتخت قرار دارد. این روستا به‌همراه روستای واریش، زیر مجموعه بخش کن و سولقان هستند و در محدوده منطقه ۲۲ شهر تهران قرار می‌گیرند. شهر تهران به‌دلیل قرار گرفتن کوه‌های مرتفع در آن، ظرفیت‌های برجسته‌ای برای گردشگری در محیط کوهستانی دارد. روستای وردیج بزرگ‌ترین روستای شمال غرب تهران نیز هست. برای علاقه‌مندان کوهنوردی، روستای وردیج به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر دسترسی به قله لیچه و ارتفاعات پهنه حصار، جالب توجه است.

گردشگری در تهران

آب و هوای دلپذیر این روستا و دسترسی سریع به آن از دل شهر تهران، روستای وردیج را به مقصد گردشگری محبوب برای ساکنان پایتخت تبدیل می‌کند. از طرف دیگر، جاذبه گردنه ارواح سنگی در مسیر دسترسی به روستای وردیج، گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند.

در این روستا خبری از آلودگی نیست

در روستای وردیج و اطراف آن، باغ‌های سرسبز، رودخانه خروشان، کوه‌های بلند و دره‌های عمیق وجود دارند. بیشتر باغ‌های این روستا را باغ‌های گردو، سیب، خرمالو، توت و شاتوت تشکیل می‌دهند. چشمه‌ها و رودخانه روستای وردیج، آب لازم برای آبیاری این باغ‌ها را تامین می‌کنند.

روستاهای ایران

برای بسیاری از پایتخت‌نشینان، سفری یک روزه به منطقه‌ای با هوای پاک و طبیعت سرسبز، بسیار ضرورت دارد. روستای وردیج در منتهی‌الیه غربی تهران واقع شده است و به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر بادهای غرب به شرق و ارتفاع زیاد، از آلودگی‌های شهر، در این روستا خبری نیست.

بهترین زمان سفر به روستای وردیج

در فصل تابستان که گرمای هوا در شهر تهران آزاردهنده می‌شود، روستای وردیج آب و هوایی خنک و مطلوب دارد. در تابستان درختان باغ‌ها میوه می‌دهند و می‌توانید با اتراق کنار رودخانه از گرمای داخل شهر تهران فرار کنید و از خنکای هوای این روستا لذت ببرید. روستای واریش نیز در فصل تابستان آب و هوا و طبیعتی زیبا و مناسب برای گردش دارد.

در فصل‌ پاییز، هوای این روستا سرد است؛ اما تنوع رنگ درختان پاییزی روستای وردیج و همچنین واریش، مناظری زیبا را خلق می‌کند.

فاصله تهران تا روستای وردیج چقدر است؟

فاصله مرکز شهر تا روستای وردیج در حدود ۴۰ کیلومتر است و از خروجی جاده وردیج در اتوبان خرازی تا این روستا در حدود ۱۰ کیلومتر راه پیش رو دارید.
دیدنی تهران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند چشمه گل رامیان، شاهکار طبیعی استان گلستان.

۳ دیدگاه

  1. گوی‌مرادتوسن‌شیرو

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

    عالی عالی عالی♥️♥️♥️♥️♥️♥️

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۸ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۳ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۰۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…