پوستی درخشان با لایه برداری در خانه

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لایه‌برداری پوست یکی از مراحل روتین مراقبتی پوست است که بسته به نوع پوست خود می‌توانید در روتین هفتگی و ماهانه خود از آن استفاده کنید.
Untitled 1 243 پوستی درخشان با لایه برداری در خانه

روش‌های خانگی بسیاری برای لایه برداری پوست با مواد طبیعی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا پوستی شاداب و درخشان داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به این روش‌ها بپردازیم.

لایه برداری پوست چیست؟

لایه برداری پوست از دست رفتن و آسیب لایه بالایی پوست است که به عنوان اپیدرم شناخته می‌شود. علایم لایه برداری خارش مکرر، خشکی و پوسته پوسته شدن است. از علل لایه برداری می توان آلرژی، شرایط آب و هوایی، بودن بیش از حد در معرض نور آفتاب، عرق کردن بیش از حد، زخم ها و حتی تاول ها است. فرآیند درمان زمان می‌برد اما می‌تواند در خانه نیز با درمان‌های خانگی درمان شود.

ماسک لایه بردار

مزایای لایه برداری پوست صورت و بدن چیست؟

لایه برداری صورت و بدن می‌تواند باعث بهبود شرایط کلی صورت شما و حتی افزایش اعتماد به نفس شما باشد. فواید و مزایای لایه‌برداری شیمیایی پوست عبارت‌اند از درمان هایپرپیگمانتاسیون و لکه‌های قهوه‌ای و پیری، جوانسازی صورت، رفع منافذ باز صورت، خلاص شدن از شر آکنه و جوش‌های قرمز، کاهش و رفع جای جوش، زخم و آکنه، روشن شدن و درخشان شدن پوست، رفع کدری و خستگی پوست و افزایش جذب سایر محصولات مراقبت از پوست.

انواع ماسک لایه برداری قوی خانگی برای پوست

ماسک صورت با پوست میوه

نصف فنجان آناناس، یک چهارم فنجان پاپایه تازه و نصف قاشق سوپ خوری عسل

مواد ذکر شده را به هم اضافه کنید. آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا خمیری را شکل دهید و آن را روی صورت و گردن بمالید. این ماسک لایه برداری کرده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و آن را مرطوب می‌کند.

لایه برداری

ماسک صورت ترمیمی

خمیر گوجه فرنگی، یک بسته ژلاتین و دو قاشق سوپ خوری آب پرتقال

ژلاتین را حرارت و آن را حل کنید و پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید، آن را به طور کامل مخلوط کرده و روی صورت بمالید. آن را به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید و در هنگام خشک شدن با آب بشویید تا پوست شما لایه برداری شود.

این گوجه فرنگی سطح PH طبیعی پوست را احیا می‌کند و به عنوان درمان طبیعی عالی برای درمان لکه‌ها کار می‌کند. ژلاتین به تغییر پوست کمک می‌کند در حالی که عصاره پرتقال به عنوان یک عامل پوسته پوسته کننده عمل می‌کند.

لایه برداری

لایه برداری پوست با ماسک برای درخشندگی

زرده تخم مرغ، یک قاشق سوپ خوری عسل، یک چهارم فنجان عصاره لیمو و یک بسته ژلاتین

تمام مواد مختلف را در کاسه ای بریزید تا خمیر مناسبی داشته باشید خواص مرطوب کنندگی تخم مرغ باعث افزایش سطح رطوبت پوست می‌شود و عصاره پوست لیمو سلول‌های مرده پوست را بیرون و تولید سلول‌های جدید را تحریک می‌کند.

لایه برداری

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب لایه برداری پوست صورت با روش‌های خانگی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۵۸ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…