۵ دلیلی که شما را عاشق خانه‌های کوچک می‌کند

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در چیدمان خانه های کوچک باید حداکثر استفاده را از فضای خانه داشته باشید.اگر می‌خواهید عاشق فضای کوچک خود شوید، این مطلب را تا انتها بخوانید.
فضاهای کوچک

با توجه به قیمت بالای مسکن، به‌ویژه در شهرهای بزرگ، توجه بسیاری از افراد به خانه‌های کوچک جلب شده است. به همین دلیل بیش از گذشته تمایل داریم تجربیات جدید این نوع سبک زندگی خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم. در این مطلب از مجله دلتا نکات چیدن خانه کوچک را بیان می‌کنیم تا بدانید که فضاهای کوچک بهترین فضا برای زندگی هستند.

خانه‌های کوچک فوق العاده دنج و نقلی هستند

ممکن است کلمه دنج در نظرتان تعبیر دیگری داشته باشد اما این‌گونه هم می‌توان برداشت کرد که زندگی در فضاهای کوچک امکان دنج‌سازی را برای شما فراهم می‌کند و این یک مزیت است. بگذارید شفاف‌تر بگوییم؛ وقتی فضای زیادی برای وسایل خود ندارید، ناخودآگاه تمرکزتان به این سمت می‌رود که از فضای موجود کمال استفاده را ببرید و از دکورهای کوچک و ساده بیشتر استفاده خواهید کرد. همچنین در خانه‌های با متراژ پایین تغییر دکور یا جابجایی همه چیز بسیار ساده‌ است.

نکات چیدن خانه کوچک

فضاهای کوچک نظم بیشتری دارند

چیزهایی که دیگر برای شما مفید نیستند یا کارایی ندارند، بیشتر به چشم می‌آیند، درنتیجه وسایل اضافی را پیش خودتان نگه نمی‌دارید. علاوه بر این تمیز کردن و نظافت خانه بسیار راحت‌تر می‌شود و زمان کمتری از شما می‌گیرد.

نکات چیدن خانه کوچک

هزینه تزیین و دکور خانه کمتر می‌شود

ممکن است مجبور باشید میلیون‌ها تومان صرف مبلمان و دکور کنید تا یک فضای بزرگ گرم، راحت و جذاب به‌نظر برسد. از طرف دیگر، تغییر دکوراسیون فضاهای کوچک ساده‌تر و مقرون‌ به‌صرفه‌تر است. به جای داشتن چند دست مبلمان‌ بزرگ و گران‌قیمت، فقط به تعدادی از آن‌ها نیاز دارید تا سبک خودتان را بسازید. همچنین مقداری پول نقد برای وسایل دکوری مانند شمع و گل‌های تازه کافی است.

تزیین و دکور خانه

یک خانه با سبک مینیمال برای خودتان بسازید

یکی از نکات چیدن خانه کوچک این است که چیدمان با سبک مینیمالیسم بسیار آسان است. در واقع، مینیمالیسم برای کسانی که در فضاهای کوچک هستند، تقریبا یک ضرورت است. بنابراین اگر شما هم ساکن مکان‌های نقلی هستید، احتمالا تا به حال یک استاد مینیمالیست شده‌اید.

خانه با سبک مینیمال

تمیز کردن فضاهای کوچک راحت‌ است

هرچه یک فضا بزرگ‌تر باشد، سازماندهی، مرتب و تمیز کردن آن بیشتر طول می‌کشد و حفظ این تمیزی و نظافت آن هم چالش‌برانگیزتر است. اکثر افراد در یک فضای مرتب و منظم احساس آرامش بیشتری دارند. چه کسی می‌خواهد ساعت‌ها زمان صرف این کند که فضا را قابل زندگی نشان دهد؟ ما که دوست نداریم روز خود را دائم به تمیز کردن بگذرانیم. به همین خاطر خانه‌های کوچک از این نظر ایده‌آل هستند.

فضاهای کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ لوستر مدرن که دکور خانه شما را متحول می‌کند را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۱۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…