مروارید پنهان شده در دل جنگل‌های مازندران

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به هرکدام از دریاچه‌های ایرانی که سر می‌زنید، طبیعتی در مقابل‌تان قرار می‌گیرد که همتای آن را جایی نخواهید دید. پهنه‌ای آبی که بر فرش زمین گسترده شده است و باشکوه و آرامشی خاص خودنمایی می‌کند.
دریاچه الیمالات در مازندران

یکی از این دریاچه‌های دیدنی، دریاچه الیمالات است. دریاچه‌ای تماشایی که هیچ‌ چیز در برابر این زیبایی به چشم‌تان نخواهد آمد. خنکای آب، سرسبزی جنگل، شکوه آسمان، نور ملایم خورشید و سکوتی وصف‌ناپذیر در الیمالات در انتظار شما است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دریاچه الیمالات در مازندران آشنا شوید.

دریاچه الیمالات در مازندران

دریاچه الیمالات از جاهای دیدنی نور به شمار می‌آید و در مسیر آن به چمستان قرار دارد. نور در سمت شمال با دریای خزر هم‌مرز است و می‌توان دریاچه‌ها و رودخانه‌های زیادی را در آن مشاهده کرد. شهر چمستان نیز یکی از بهترین نقاطی است که می‌توان برای سفر برگزید.

جنگل الیمالات

دریاچه الیمالات به‌دلیل قرارگیری در میان جنگل، مناطق استوایی را برایتان تداعی می‌کند. بخشی از مسیر دسترسی به دریاچه‌ از میان درختان سر به فلک کشیده می‌گذرد و چشم‌اندازهایی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد.

دریاچه الیمالات تنها دیدنی چمستان نیست. روستای لاویج یکی دیگر از نقاط پرگردشگر این منطقه به حساب می‌آید که در میان کوه‌ها واقع شده است و هر ساله گردشگران زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کند. بهتر است بازدید از این نقطه را نیز در برنامه‌ سفر خود به چمستان بگنجانید.

جاذبه های گردشگری در مازندران

تفریح در دریاچه الیمالات

گردشگاه دریاچه الیمالات در دل جنگل واقع شده ‌است. در آنجا همه چیز برای چند ساعت تفریح و البته آرامش مهیا است. بعد از پارک اتومبیل، باید مسیری پنج دقیقه‌ای را پیاده‌‌روی ‌کنید و بعد از طی این مسافت، از بلندی به‌سمت پایین (محل دریاچه) هدایت می‌شوید. پلی زیبا شما را به آنجا وصل می‌کند. زیر پل، سدی قرار دارد که گاهی اوقات پرآب است. پس از پشت‌ سر گذاشتن چند پله به سنگ‌‌های زیبای کنار رودخانه نزدیک می‌شوید.

دریاچه الیمالات در مازندران

خبر خوب برای علاقه‌مندان به ماهیگیری اینکه ماهیانی از جمله قزل آلا و آمور در این دریاچه زندگی می‌کنند. البته به‌دلیل اینکه اغلب مردم این ناحیه ماهی‌های قرمز شب عید خود را درون آب دریاچه رها می‌کنند، می‌توان تعداد قابل توجهی از این نوع ماهی را نیز مشاهده کرد.

طبیعت‌گردی، راه‌پیمایی، پیک‌نیک، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و عکاسی از دیگر تفریحاتی هستند که فرصت تجربه آن‌ها در سفر به دریاچه الیمالات مهیا است.

بهترین زمان بازدید از دریاچه الیمالات

برای بازدید از دریاچه الیمالات می‌توانید روی تمام فصول حساب باز کنید. با این وجود پاییز را می‌توان یکی از زیباترین فصل‌‌ها و حتی شاید زیباترین فصل سال برای تماشای دریاچه نامید.

جنگل الیمالات

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دریاچه چورت، شاهکاری از یک زلزله.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ق٫ظ

  2. سعید علیاری

    ۱ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۲۱ ب٫ظ

    جایی بسیار زیبا وارامشبخش میباشد که در نوع خود همتا ندارد

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      بله واقعا زیبا و خارق‌العاده هستش.

      پاسخ

  3. سعید علیاری

    ۱ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۲۱ ب٫ظ

    جایی بسیار زیبا وارامشبخش میباشد که در نوع خود همتا ندارد

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      بله واقعا زیبا و خارق‌العاده هستش.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…