قبیله‌ای آفریقایی که سر از هندوستان درآورده‌اند!

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هندوستان سرزمین شگفتی‌هاست! در این کشور می‌توانید تنوعی شگفت انگیز از اقوام، زبان‌ها و ادیان مختلف را ببینید که در کمال صلح و آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند. اما شگفتی‌های هندوستان تمامی ندارد و این بار به سراغ مردمانی می‌رویم که در ایالت‌های کارناتاکا و گجرات زندگی می‌کنند.
قبیله سیدی

این مردم در واقع قبیله‌ای آفریقایی هستند که دست روزگار آن‌ها را به شبه قاره هندوستان آورده است. به نظرتان این قبیله آفریقایی چطور سر از هندوستان درآورده است؟ آیا در میانه راه گم شده‌اند یا آنکه به قصد و نیتی به این کشور آمده‌اند و ماندگار شده‌اند؟ با مجله دلتا همراه باشید تا در مورد قبیله سیدی بیشتر بدانیم.

قبیله سیدی چگونه به هندوستان آمدند؟

اینکه سیدی‌ها چگونه سر از هندوستان درآورده‌اند هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و روایات مختلفی در این مورد وجود دارد. اگر بخواهیم از ابتدای داستان شروع کنیم باید به صدها سال پیش برگردیم. در آن زمان اجداد سیدی‌های امروزی به چندین نقطه هند از جمله گجرات مهاجرت کردند. سیدی ها توان بدنی بالا و مهارت مبارزه بالایی داشتند و به همین دلیل، سلاطین هندی برای تقویت قدرت و نیروی خود این افراد را اجاره کرده بودند. گفته می‌شود که سیدی‌ها اولین بار به عنوان برده و کارگر به این کشور آورده شده‌اند. از طرفی برخی اسناد نشان می‌دهد که افراد قبیله سیدی در قرن دهم و همراه با بازرگانان عرب به هندوستان آمدند.

شجاعت و مهارت قبیله سیدی

سیدی‌ها به دلیل شجاعت و مهارت در مبارزه مشهور بودند و بسیاری از آن‌ها برای خدمت در جنگ‌ها و نبردها به کار گرفته می‌شدند. با این حال، بسیاری از آن‌ها به عنوان خدمتکاران خانگی و کارگر مزرعه کار می‌کردند. سیدی‌ها همیشه دوست داشتند ریشه و اصالت خود را حفظ کنند به همین دلیل برخی از آن‌ها فرار کردند و به جنگل‌های انبوه اطراف پناه بردند.

قبیله سیدی

روایت دیگر می‌گوید که سیدی‌ها پس از مراسم حج از طریق مکه و سودان به هند آمده‌اند و اصالتا نیجریایی هستند. رهبر آن‌ها فردی متمول و ثروتمند به نام بابا گور (Baba Ghor) بوده است که ابتدا در تپه‌های راج پیپلا ساکن شد و به استخراج معدن و تجارت مشغول شد.

قبیله سیدی

سیدی ها هندی هستند یا آفریقایی؟!

قبیله سیدی صدها سال است که در هندوستان ساکن شده‌اند. در طول این سال‌ها مردمان سیدی زبان، فرهنگ و لباس هندی‌ها را پذیرفته‌اند و بسیاری از آن‌ها خود را هندی می‌دانند. با این حال به دلیل ظاهر و رنگ پوست متفاوتی که دارند هنوز هم هندی‌ها به آن‌ها به چشم خارجی نگاه می‌کنند و آن‌ها را آفریقایی می‌دانند. البته دلیل این امر شاید چیزی فراتر از رنگ پوست قبیله سیدی باشد. بسیاری از مردمان سیدی در عین حال که خود را با فرهنگ هندی تطبیق داده‌اند برخی از رسم و رسوم‌های سنتی آفریقایی خود را حفظ کرده‌اند.

رقص قبیله سیدی

یکی از این رسوم رقص دمال (Dhamal Dance) است که هنوز هم با شور و حرارت زیاد برگزار می‌شود. این رقص به یکی از رسم‌های اجداد قبیله سیدی برمی‌گردد. در آن زمان‌ها وقتی شکارچی‌های قبیله دست پر از شکار برمی‌گشتند به جشن و پایکوبی می‌پرداختند و به این ترتیب این رقص خاص پدید آمد. امروزه اگرچه خبری از شکار نیست و حتی قبیله سیدی دیگر در آفریقا زندگی نمی‌کنند اما باز هم این مراسم و رقص را انجام می‌دهند. رقصنده‌ها به سبک اجدادشان صورت‌هایشان را رنگ می‌کنند و گاهی نقاب‌هایی به صورت می‌زنند و دامن‌هایی از پر طاووس می‌پوشند. اگر به فرهنگ و عقاید کشورهای مختلف علاقه‌مند هستید مطلب خرافاتی‌ترین کشورهای جهان با باورهایی غیرقابل تصور! را از دست ندهید.

قبیله سیدی

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین گجت‌های هوشمند ۲۰۲۲ را بشناسید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۳۰ ب٫ظ

  2. امیر

    ۷ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۴۳ ق٫ظ

    چه جالب

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما دوست عزیز در مجله ما🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۶ ق٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۵۰ ب٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما در مجله ما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۴۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۵۸ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…