راه‌های مراقبت و نگهداری از کفش چرم

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کفش‌های چرمی چندین سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظاهر کامل هر لباس زمانی به وجود می‌آید که کفش مناسب با لباس پوشیده شود.
Untitled 1 219 راه‌های مراقبت و نگهداری از کفش چرم

کفش چرم همیشه نقش مهمی در تقویت شخصیت ایفا می‌کند. کفش‌های چرم تنها زمانی تاثیر خود را دارند که به درستی از آن مراقبت شود. این کفش ها گرانقیمت و استاندارد هستند بنابراین مراقبت ویژه از آن‌ها مهم است. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی را برای نگهداری کفش‌های چرم می‌گوییم.

کجا و چگونه از کفش چرم نگهداری کنیم؟

کفش‌ها را باید در جایی نگه‌دارید که از غبار، رطوبت و نور مستقیم خورشید دور باشند. جاکفشی‌ها باید درب داشته باشند تا کفش از گرد و غبار محافظت شود. کفش های مجلسی و روزانه را باید از هم جدا کرد.

در صورت قرار دادن کفش‌ها داخل جاکفشی فاصله بین آن‌ها را رعایت کنید. کفش چرم را نباید کنار کفش ورنی قرار دهید زیرا موجب رنگ دادن آن‌ها به هم می‌شود. اگر کفش‌ها روی یک جاکفشی چوبی باز نگه داشته می‌شوند، باید با پارچه یا کاغذ روی آن‌ها را بپوشانید. جعبه کفش‌های جدید که می‌خرید نیز برای نگهداری آن‌ها بسیار مناسب است.

اگر از بیرون آمده‌اید، کفش‌ها را فورا در کمد یا قفسه کفش قرار ندهید. زیرا رطوبت داخل کفش خشک نمی‌شود و می‌تواند به کفش آسیب برساند. کفش‌ها را به مدت یک ساعت بیرون نگه‌دارید و اجازه دهید خشک شده و رطوبت داخل کفش‌ها از بین برود.

کفش چرم

شکل کفش‌ها

ظاهر برخی کفش‌ها زود خراب می‌شود بنابراین مهم است که از خراب شدن کفش محافظت کنید. قالب کفش مانع از خراب شدن شکل کفش می‌شود. همچنین آن‌ها رطوبت موجود در کفش‌ها را جذب می‌کنند. اگر هیچ قالب کفشی ندارید، یک روزنامه قدیمی را بفشارید و داخل آن را پر کنید. این کار علاوه بر محافظت از خراب شدن شکل کفش چرم، رطوبت را نیز از بین می‌برد.

واکس

اولین نیاز یک کفش چرم واکس مخصوص خود است که باید از کیفیت عالی برخوردار باشد و دو یا سه بار در هفته استفاده شود.

کفش چرم

موارد دیگر مربوط به واکس کفش چرم

قبل از تمیز کردن کفش چرم، عصاره لیمو را با پنبه روی کفش بزنید و آن را خشک کنید و سپس آن را واکس بزنید. واکس به این روش درخشش بیشتری به کفش چرم می‌دهد.

مدتی پس از استفاده از سرکه و پنبه، کفش شروع به درخشیدن می‌کند.

کفش کودکان سریع کهنه می‌شود و از بین می‌رود. سیب زمینی خام رنده شده را روی کفش بزنید و پس از خشک کردن واکس بزنید کفش ها به حالت اولیه بازمی‌گردد.

کفش‌ها را تمیز کرده و بعد از آن روغن بچه بزنید، سپس کفش‌ها را واکس زده تا نرم و براق شوند. روغن بچه به عنوان نرم‌کننده کفش بکار می‌رود.

بخش سفید پوست موز را بر روی کفش چرم بزنید، بعد از خشک کردن، آن را به‌طور کامل با یک پارچه تمیز کنید تا کفش‌ها بدرخشد.

پوشیدن دستکش یکبار مصرف قبل از واکس زدن از آلودگی دست‌های شما جلوگیری می‌کند.

کفش چرم

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه گرد و غبار دشمن اصلی کیف‌های چرم را مطالعه بفرمایید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۲۸ ب٫ظ

    چه خوب

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…