گوشی علت الگوی خواب نامنظم شما نیست

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گروهی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، سه قبیله‌ به دور از تمدن را مورد مطالعه قرار داده تا الگوی خواب آن‌ها را بررسی و با انسان مدرن مقایسه کنند.
گوشی علت خواب نامنظم

اغلب گفته می‌شود که تکنولوژی و تجهیزات الکترونیکی مثل گوشی‌های هوشمند و تلویزیون در خواب ما تاثیر منفی می‌گذارند. این تکنولوژی‌ها باعث می‌شوند که ما در مقایسه با اجدادمان الگوی خواب بدتر و نامنظم‌تری داشته باشیم. اما تحقیقی که اخیرا انجام شده خلاف این موضوع را ثابت می‌کند. این تحقیق نشان می‌دهد قبیله‌هایی که در روستاهای آفریقا و آمریکای جنوبی زندگی می‌کنند و سبک زندگی‌شان شبیه به اجداد ما قبل از انقلاب صنعتی است، بسیار شبیه به ما انسان‌های مدرن امروزی می‌خوابند. با مطلب گوشی علت خواب نامنظم نیست با مجله دلتا همراه باشید.

گوشی علت خواب نامنظم نیست

این تیم پی برد که افراد این قبیله‌‎ها به‌طور میانگین ۶ ساعت می‌خوابند.

تیمی از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، سه قبیله را که هنوز به سبک دوره‌ میان‌سنگی زندگی می‌کنند، مورد مطالعه قرار داده تا الگوی خواب آن‌ها را بررسی کنند و درک دقیقی از نحوه‌ استراحت آن‌ها به دست آورند. آن‌ها مدتی را با قبیله‌هایی از تانزانیایی شمالی، صحرای کالاهاری و بولیوی گذراندند. هر سه‌ این قبیله‌ها از طریق شکار و اندکی باغبانی امرار معاش می‌کنند.

این تیم موفق شد رضایت ۹۴ نفر را جلب کند تا دستگاه‌هایی را برای اندازه‌گیری حرکات آن‌ها و گشاد شدن رگ‌ها در سطح پوست‌شان، به خود وصل کنند. اندازه‌گیری مفید است زیرا رگ‌های خونی هنگامی که از خواب بیدار می‌شویم منقبض می‌شوند تا خون را به سمت مغز هدایت کنند. این تیم همچنین دما و میزان رطوبت را در محیط‌هایی که آن‌ها می‌خوابیدند اندازه‌گیری کرد.

جمع‌آوری داده

پس از ۱۱۶۵ روز جمع‌آوری داده، این تیم پی برد که شرکت‌کنندگان بین ۵ تا ۷ ساعت در روز و به‌طور میانگین ۶ ساعت می‌خوابند. محققان می‌گویند این میزان خواب درواقع حداقل طیف خواب در دنیای مدرن محسوب می‌شود. میزان خواب متوسط در زندگی صنعتی و شهری ۷ ساعت است.

نکته‌ جالبی که این محققان به آن پی بردند این است که شرکت‌کنندگان به ندرت خواب کوتاه در طول روز داشتند و در واقع، پس از غروب کامل خورشید به ‌طور میانگین ۳٫۳ ساعت بیدار می‌ماندند. این یافته، با این فرضیه که اجداد ما بلافاصله پس از غروب به خواب می‌رفتند، تضاد دارد. به این ترتیب، الگوی خواب آن‌ها به الگوی خواب زندگی شهری شباهت دارد.

البته تفاوت‌هایی هم وجود داشت. به عنوان مثال، این شرکت‌کنندگان در طول زمستان یک ساعت بیشتر می‌خوابیدند، در حالی که در این فصل، میزان خواب انسان مدرن ۲۰ دقیقه افزایش می‌یابد. علاوه براین، آن‌ها به ندرت دچار عارضه‌ بی‌خوابی می‌شدند. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که نباید علت مشکلات بی‌خوابی را در گوشی هوشمند، تبلت یا ‌لپ‎تاپ بجویییم.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب هشدار؛ این اشتباهات را قبل از خواب انجام ندهید را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…