معجزه آویشن در پیشگیری و درمان بیماری‌ها

۱۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از خواص آویشن می‌توانیم به درمان مشکلات تنفسی، بهبود سلامت دستگاه گوارش، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان التهاب و کمک به مبارزه با سرطان را نام ببریم.
خواص درمانی آویشن

آویشن گیاهی است که به خانواده‌ نعناع تعلق دارد. مردم مصر و یونان باستان از آویشن استفاده می‌کردند. این گیاه کاربردهای آشپزی و درمانی متنوعی دارد. می‌توانید با اضافه کردن آویشن به رژیم غذایی خود از فواید فوق‌العاده‌ آن بهره‌مند شوید. در مطلب امروز از مجله دلتا قصد داریم شما را با خواص درمانی آویشن آشنا کنیم.

خواص درمانی آویشن کدامند

آویشن، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

مطالعات مختلف این موضوع را تایید کرده‌اند که آویشن برای قلب مفید است. آویشن سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد. یکی از کارهای بسیار خوبی که می‌توانید انجام دهید این است که به جای نمک از آویشن استفاده کنید. این موضوع می‌تواند به محافظت از شما در برابر اثرات مضر نمک کمک کند. بر اساس یک مطالعه‌ دیگر آویشن ممکن است به درمان آترواسکلروز کمک کند که یک نوع بیماری قلبی محسوب می‌شود.

به درمان سرطان کمک می‌کند

کمک به درمان سرطان یکی دیگر از خواص آویشن محسوب می‌شود. آویشن ممکن است به پیشگیری از سرطان، به‌ویژه سرطان روده‌ بزرگ (کولون) کمک کند. علت این خاصیت آویشن، وجود بعضی ترکیبات مفید در آن است که از جمله‌ آن‌ها می‌توانیم لوتئین و اسید اورسولیک را نام ببریم.

آویشن همچنین اثرات مثبتی روی سرطان سینه می‌گذارد. همچنین بر اساس مطالعات انجام شده می‌توان گفت که این گیاه از طریق افزایش مرگ سلول‌های سرطانی به درمان سرطان سینه کمک می‌کند.

دستگاه گوارش را تقویت می‌کند

تقویت دستگاه گوارش یکی دیگر از خواص آویشن به شمار می‌رود. آویشن سرشار از ویتامین C است و به همین علت در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد. علاوه بر این آویشن منبع خوبی از ویتامین A به شمار می‌رود که آن‌ هم در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا اثرگذار است. این گیاه همچنین به شکل‌گیری گلبول‌های سفید کمک می‌کند که این موضوع می‌تواند در قوی کردن سیستم ایمنی بدن اثرگذار باشد.

سلامت دهان و دندان را بهبود می‌بخشد

روغن آویشن می‌تواند به تسکین عفونت‌های دهان و دندان کمک کند. نشان داده شده که این روغن با باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌‌ها مبارزه می‌کند. همچنین می‌توانید از آویشن به‌عنوان شوینده‌ دهان استفاده کنید و با این کار به حفظ سلامت دهان و دندان خود کمک کنید.

برای این کار یک قطره روغن آویشن را در یک فنجان آب گرم بریزید و آن را خوب هم بزنید؛ مخلوط را چند دقیقه غرغره کنید. سپس آن را از دهان خود خارج کنید.

سلامت پوست را بهبود می‌بخشد

افزایش سلامت پوست یکی از خواص آویشن برای پوست به شمار می‌رود. روغن آویشن خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد و به همین علت از پوست در برابر عفونت‌های پوستی محافظت می‌کند. این روغن یک ترکیب خانگی برای درمان آکنه محسوب می‌شود. علاوه بر این روغن آویشن زخم‌ها، جراحات و بریدگی‌ها را بهبود می‌بخشد. این روغن حتی به تسکین سوختگی هم کمک کرده و به‌عنوان داروی خانگی راش (بثورات پوستی) عمل می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سویا که نمی‌دانید را مطالعه کنید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۹ ب٫ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۰۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۴۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۲۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۵۰ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۴۹ ب٫ظ

    چن جالب👏👏👏

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۲۵ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…