رولت سیب زمینی با گوشت و پنیر

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رولت سیب‌زمینی یکی از انواع غذاهای مجلسی بین‌المللی است که می‌توانید از آن به‌عنوان پیش‌غذا هم استفاده کنید. البته این غذای خوشمزه را می‌توانیم به‌عنوان یک غذای کامل نیز سرو کنیم.
رولت سیب زمینی با گوشت

رولت سیب زمینی با گوشت و پنیر یکی از انواع رولت‌های بسیار خوشمزه و ساده است و برای مهمانی و تولدها گزینه بسیار شیکی به حساب می‌آید. شما می‌توانید این رولت سیب زمینی زیبا و جذاب را با کمک سیب زمینی و مقداری مواد گوشتی تهیه کنید. به دلخواه می‌توانید مواد میانی این رولت را تغییر دهید و از انواع پنیرها مانند ورقه‌ای یا رنده‌شده برای این رولت جذاب استفاده کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم

  • سیب‌زمینی ۴ عدد
  • تخم‌مرغ ۲ عدد
  • پنیر پیتزا ۳ قاشق غذاخوری
  • گوشت چرخ‌کرده ۳۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ۱/۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه رولت سیب زمینی با گوشت و پنیر

مرحله اول

ابتدا برای تهیه این رولت مواد میانی را آماده می‌کنیم تا خنک شود. برای این کار پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و کمی فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. فلفل دلمه را اضافه کنید و خوب تفت دهید و در انتها رب را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود. سپس کمی آب اضافه کرده تا گوشت خوب پخته و آب آن تبخیر شود. بعد مواد گوشتی را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

رولت سیب زمینی با گوشت و پنیر

مرحله دوم

سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید و داخل یک آبکش قرار دهید. با دست خوب فشار دهید تا آب اضافی آن حسابی گرفته شود. سپس داخل کاسه ریخته و تخم‌مرغ و پنیر پیتزا و کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم

حالا داخل یک سینی یک کاغذ روغنی بیندازید و کف آن را خوب با کره چرب کنید. می‌توانید از ورقه‌های نسوز استفاده کنید که کار شما بسیار راحت می‌شود. حالا مایه سیب‌زمینی را داخل قالب خوب پهن کنید. سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بگذارید تا رویه رولت طلایی شود. دقت کنید دماهای فرها متفاوت است. پس کنار فر باشید تا نسوزد و خشک نشود، وگرنه رول نمی‌شود و رولت می‌شکند.

مرحله چهارم

حالا قالب را از فر خارج کنید و سیب‌زمینی پخته‌شده را با کاغذ بردارید روی سطح کار بگذارید. مواد گوشتی را روی سیب‌زمینی پهن کنید. انتهای کاغذ را بگیرید و محکم رول کنید. با کاغذ به قالب برگردانید و ۱۰ دقیقه دیگر داخل فر بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه از فر دربیاورید و پنیر پیتزا را روی آن بریزید و دوباره داخل فر بگذارید. فقط گریل (بالا) را روشن کنید تا روی رولت طلایی شود. سپس صبر کنید تا خنک شود و برش بزنید.

رولت سیب زمینی

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه کوفته برنجی خرمایی را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…